سیاست

مارشال فهیم : مردم افغانستان کمک های کشور آسترالیا را از یاد نخواهند برد

کابل/6/عقرب/باختر
مارشال محمد قسیم فهیم، معاون اول و سرپرست ریاست جمهوری عصر امروز با وزیر دفاع آسترالیا دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریسات جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار معاون اول  و سرپرست ریاست جمهوری از کمک های جامعه جهانی و کشور دوست استرالیا در باز سازی و نوسازی افغانستان اظهار قدردانی کرده گفت که مردم افغانستان این کمک ها را از یاد نخواهند برد.
معاون اول و سرپرست ریاست جمهوری یاد آور شد که نشانه های کمک های کشور های دوست در  زمینه های مختلف و در همه بخش های کشور مشهود است و توانسته است در بهبود وضعیت زنده گی مردم ما اثر گذار باشد.
سرپرست ریاست جمهوری افزود که افغانستان در سال آینده شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی خواهد بود و دولت افغانستان از همه امکانات استفاده خواهد کرد تا این انتخابات در فضای امن تری برگزار شود تا  مردم بتوانند با مشارکتی گسترده در این انتخابات سهم بگیرند و انتقال سیاسی در کشور ما بربنیاد قانون اساسی افغانستان و معیار های دموکراتیک مندرج در آن،  انجام یابد.
وزیر دفاع استرالیا نیز در این دیدار دست آورد های مردم افغانستان را در چند سال گذشته بسیار مهم خوانده گفت که کشورش در راه توسعه و انکشاف اقتصادی افغانستان به  تعهداتش پابند بوده و آن را عملی  خواهد کرد.
وی همچنان یاد آور شد که همکاری های آن کشور در زمینه تربیت و آموزش نیروهای امنیتی افغانستان به منظور ارتقای ظرفیت و توانایی های آنان  کماکان ادامه خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا