فرهنگ

محمد افسررهبین به حیث رییس آرشیف ملی، به کارمندان آن اداره معرفی شد

کابل باختر19 جوزا
محمد افسررهبین که به اساس پیشنهاد وزارت اطلاعات وفرهنگ و حکم رییس جمهورکشور به حیث رییس آرشیف ملی مقررشده است، امروز به کارمندان آن اداره معرفی شد .
به گزارش خبرنگار آژانس باختر: درمراسم که به این مناسبت به حضورداشت داکترطارق رشاد و محمد کبیرکاووسی مشاوران وزارت اطلاعات وفرهنگ و شماری از روسای آن وزارت  برگزارشد، احمدضیا انوری رییس منابع بشری وزارت اطلاعات وفرهنگ حکم رییس جمهور دررابطه به مقرری محمد افسررهبین به حیث رییس آرشیف ملی را ، خواند.
بعدآ داکترطارق رشاد مشاور وزارت اطلاعات وفرهنگ پس از معرفی رییس جدید آرشیف ملی به کارمندان آن اداره ، درصحبتی درکنارآن که برای رییس آرشیف ملی درامور کاراش  موفقیت آرزو کرد، خاطرنشان ساخت که محمد افسررهبین ازجلمه شخصیت های شناخته شدۀ فرهنگی کشوربوده ودرگذشته نیز درپست های مهم وزارت اطلاعات وفرهنگ کارکرده است.
به همین ترتیب محمد افسررهبین صحبت کرده و ازنظرنیک رهبری وزارت اطلاعات وفرهنگ به خاطرپشنهاد وی در این پست قدردانی و تشکر کرد.
وی افزود که  قصد دارد درگام نخست داشته های آرشیف ملی را به مردم افغانستان و درگام های بعدی به مردم منطقه و جهان بشناساند.
او تاکید کرد که تاهنوز نسخه های خطی معتبرو حتی منحصربه فرد درمخزن های آرشیف ملی وجود دارد که چنانچه می بایست استفاده فرهنگی ازآن صورت نگرفته و درنظردارد که به همکاری اکادمی علوم ، پوهنتون کابل و سایر پوهنتون ها و نهاد های تحصیلی کشور زمینه تحقیق ، چاپ و تکثیرنسخه های مورد نظررا مساعد بسازند.
محمد افسررهبین شاعر، نویسنده ، محقق ، مترجم و شخصیت فرهنگی کشوردرگذشته نیز به حیث آتشه فرهنگی وزارت اطلاعات وفرهنگ درکشورهای هندوستان و ایران ، رییس شعرو ادب و پست های دیگر این وزارت وظیفه انجام داده است . احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا