سیاست

اعضای شورای سراسری علمای افغانستان: در نشست اندونیزیا حملات هراس افگنانه حرام دانسته شد

کابل، 25 ثور، باختر
برخی ازاعضای شورای سراسری علمای افغانستان امروز در نشست خبری نتایج نشست علمای دینی افغانستان، پاکستان و اندونیزیا را با رسانه ها شریک ساختند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، مولوی محمد قاسم حلیمی سخنگوی شورای سراسری علمای افغانستان در این نشست گفت که علمای دینی سه کشور در نشست جارکارتا اعلامیه 12 فقره را صادر کردند که مطابق آن هر نوع انتحار ، انفجار، افراطیت و قتل و کشتار مردم بی گناه در افغانستان در تضاد با دین اسلام وحرام می باشد.
به گفته وی علمای سه کشور در نشست جارگارتا از مخالفان مسلح حکومت خواستند که مذاکرات مستقیم را با حکومت افغانستان آغاز کنند و نیز تاکید کردند که باید بر ضد هراس افگنی مبارزه صورت گیرد چون هراس افگنی مربوط به یک قوم و مذهب نیست.
به گفته اعضای شورای سراسری علمای افغانستان این اولین باربود که در 17 سال گذشته علمای دینی افغانستان و پاکستان مستقیم با هم گفتگو کردند.
دوکتور امین الدین مظفری عضو دیگر شورای علمای افغانستان در صحبت مختصر نشست جاگارتا را مفید دانست و گفت که هم نظر بودن علمای سه کشور در حرام دانستن افراطیت در کشور، جنگ مخالفان مسلح نا مشروع می باشد.
وی خاطر نشان ساخت که به حاضرین نشست گفته شد که قانون اساسی افغانستان در روشنایی شریعت و دین اسلام تدوین گردیده و هیچ حرکات مشکوک و غیر اسلامی در این کشور صورت نمی گیرد.
مجیب الله مرزایی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا