سیاست

یک میلون دالر نه به وزرات اطلاعات وفرهنگ ونه هم به بنیاد جنوب آسیا –افغانستان رسیده

کابل باختر/ 20/ سنبله
دکتورسید مخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ عصر امروز دریک نشست خبری اتهاماتی مبنی برسوء استفاده از یک میلیون دالر بنیاد جنوب آسیارا مسخره و احمقانه خواند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، دکتور سید مخدوم رهین گفت :" این اتهام اولین دسیسه و توطیه از سوی عناصر خاص نیست  درگذشته نیز شایعاتی مبنی برقاچاق پنجاه قلم اثر تاریخی مطرح گردید که خوشبختانه روی دسیسه گران سیاه شد ."
دکتوررهین افزودکه درمدت یازده سال کار و خدمت پیهم نباید منتظر بودکه همه با من موافق و راضی باشند بگذار چند نفر اخراج شده ازاین وزارت هرتهمتی که میتوانند ، ببندند .
دکتور رهین همچنان با ارایه اسناد مبالغ مصارف شده یک ، یک دربرابر خبرنگاران حساب داده گفت که بنیاد جنوب آسیا به خاطر اعمار یک مرکز فرهنگی جهت حفظ آثار فرهنگی کشور وعده همکاری داد و به این منظور آمادۀ انتقال مبلغی به این هدف شد.
اما شخص انسان دوست و فرهنگ پرور مدنجیت سنگ میخواست که بنیاد جنوب آسیا بخش افغانستان بیرون از محدوده حکومت تاسیس  شود.

وزیر اطلاعات و فرهنگ گفت که من نمیخواستم بنیاد جنوب آسیا تبدیل به ان جی اوشود و بودجه ناچیز آن صرف کرایه خانه ، دفتر ، موتر و امثال آن شود.
وقتی اولین قلم کمک شصت هزار دالری از پاریس رسید ، من حساب بانکی بازکردم و پول را شامل حساب بانکی کردم و روزدیگر آن را در واردات دولت آویز کردم ، به همین ترتیب هر مبلغ درشت دیگر را.
ازآغاز سال 2004 تا آغاز سال 2008 که من این وظیفه را با تائید و منظوری مدنجیت سنگهه به آقای عمراخان مسعودی که شخص پاک و صدیق است سپردم مبلغ دوصدو بیست و نه هزار دالر به حساب بانکی رسیده ازآن جمله مبلغ 192 هزار دالر صرف ترمیم مرکز میراث فرهنگی یونسکو مدنجیت سنگهه شده است.
از جمله پول باقیمانده یعنی 77 هزار دالر مصارف ارسال یک دختر و یک پسر هرسال به پوهنتون هنرهای زیبای لاهور و یک دختر و یک پسر به پوهنتون چینای درهندوستان  دررشتۀ ژورنالیزم و معاش ماها نه  یک نفر سکرتر مبلغ 250 دالر و مصرف قرطاسیه ماهانه یک صددالر که ازطرف آقای مدنجیت سنگهه تعیین شده بود و مصارف متفرقه را احتوا کرده است و آنچه باقی می ماند مبلغ بیست هزار دالر است و بس . همه آنچه گفتم مستند به اسناد است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا