امنیت

یک صد و هفده مخالف مسلح در مناطق مختلف کشور کشته شده اند

کابل باختر / 10 / 4 / 1394
معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی، امروز در یک نشست خبری مشترک با سخنگویان وزارت امور داخله و ریاست عمومی امنیت ملی گفت: نیروهای اردوی ملی در 24 ساعت گذشته در هشت ولایت کشور ده عملیات پلان شده را آغاز کرده و هم اکنون جریان دارد.
به گفته وی، در نتیجه این عملیات ها 73 مخالف مسلح کشته شده، 29 تن آنها زخمی گردیده و یکنفر آنها نیز اسیر شده است.
به گفته دولت وزیری معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی در جریان این عملیات ها 7 تن از نیروهای اردوی ملی شهید و نیروهای هوای نیز در بیست و چهار ساعت گذشته 82 پرواز محاربوی و ترانسپورتی را انجام داده اند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، درین نشست خبری صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله بیان داشت که پولیس در عملیاتی در ولایت ننگرهار که برضد گروه داعش انجام داد 37 فرد مسلح مربوط به این گروه کشته شده و چهار تن دیگر آنها همراه با یک عراده موتر کارگذاری شده با مواد انفجاری باز داشت شده اند.
صدیقی همچنان گفت که در نتیجه فعالیت های محاربوی پولیس در مناطق مختلف کشور در 24 ساعت گذشته 44 مخالف مسلح کشته شده و 4 تن آنها زخم برداشته است.
او همچنان بیان کرد که پولیس در 24 ساعت گذشته 18 دست فروش مواد مخدر را از کابل، نمیروز، لغمان، ننگرهار و هرات گرفتار کرده است.
سخنگوی وزارت امور داخله همچنین از گرفتاری دو تن به اتهام قاچاق 17 کیلو گرام چرس در ولایت بغلان از سوی پولیس این ولایت خبر داد.
به همین ترتیب عبدالحسیب صدیقی سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی در این نشست خبری صحبت کرده گفت که در عملیات قطعه خاص ریاست عمومی امنیت ملی در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار یک گروه شش نفری مربوط به گروه داعش به رهبری عبدالقهار مشهور به حقیار بازداشت گردیده و نیز دو روز پیش در نتیجه عملیات منسوبان امنیت ملی که  بالای یک قرارگاه دهشت افگنان در ولسوالی گومل ولایت پکتیا انجام شد 14 هراس ارفگن خارجی کشته شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا