سیاست

رئیس جمهور غنی، اوضاع عمومی امنیتی کشور را مورد بررسی قرار داد

کابل باختر18 اسد
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان امروز در مرکز توحید از طریق ویدیو کنفرانس به هدف بررسی اوضاع عمومی امنیتی کشور بخصوص شهر کابل و سایر شهر های بزرگ با مسئولین امنیتی و دفاعی، صحبت کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر:
رئیس جمهور در این کنفرانس ویدیویی با اشاره به تغییر شیوهء جنگ، گفت که دشمن ناتوان شده است و بخاطر کتمان ناتوانی های خود با راه اندازی حملات تروریستی و کشتار مردم عام و شهروندان کشور، اذهان عامه را منحرف می سازد.
رئیس جمهور با تاکید گفت که اوضاع عمومی امنیتی کشور باید به صورت دقیق ارزیابی شود و از تجارب گذشته بخاطر سرکوب دشمن و جلوگیری از حملات شنیع آنان، استفاده صورت گیرد.
رئیس جمهور غنی به مسئولین نهاد های امنیتی و دفاعی کشور هدایت داد که به منظور جلوگیری از فساد در مصرف نمودن منابع مربوط، موثریت و شفافیت را به وجود آورند زیرا موجودیت منابع و امکانات و سایر تسهیلات و تجهیزات می تواند در تقویت روحیه نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، ممد واقع شود.
وی بر تامین امنیت بیشتر شهر کابل و سایر شهر های بزرگ کشور تاکید کرد و خاطر نشان نمود که به تجهیز و تقویت گارنیزیون کابل توجه بیشتر صورت خواهد گرفت.
رئیس جمهور به بخش امنیتی هدایت داد تا یک کمیسیون فوق العاده را به منظور بوجود آوردن سیستم عادلانه ترفیع ایجاد نماید تا کادر های مسلکی نیروهای امنیتی کشور بر اساس توانایی و شایستگی، ترفیع نمایند.
رئیس جمهور با اشاره به شجاعت و دلیری نیروهای امنیتی کشور، گفت که نیروهای امنیتی ابتکار عمل را بدست گرفته اند و در مقابل هر تلاش دشمن با روحیه بلند ملی و شجاعت از کشور و مردم خویش دفاع می کنند.
رئیس جمهور غنی گفت " روز ۲۸ اسد را نه تنها بحیث روز استقلال بلکه به مثابه روز دفاع از استقلال کشور توسط نیروهای امنیتی و دفاعی، تجلیل می نمائیم. "
در این ویدیو کنفرانس، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، محمد معصوم ستانکزی سرپرست وزارت دفاع ملی، نورالحق علومی وزیر امور داخله، غلام جیلانی پوپل رئیس اداره مستقل ارگان های محلی، رحمت الله نبیل رئیس عمومی امنیت ملی و عبدالسلام رحیمی رئیس عمومی اداره امور، نیز اشتراک داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا