سیاست

معین وزارت امور خارجه با معینان وزارت امور خارجه و مالیه عربستان سعودی دیدار کرد

کابل باختر 25 حوت
دکتور نصیر احمد اندیشه معین اداره و منابع وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، دیروز با شیخ تمیم بن ماجد الدوسری معین وزارت امور خارجه کشور شاهی عربستان سعودی در شهر ریاض دیدار نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه به آژانس باختر، در این ملاقات، طرفین در مورد ویزه کار برای کارگران افغان، تعهدات مالی آن کشور برای افغانستان، میزبانی عربستان سعودی از نشست وزرای مالیه کشورهای تعهدکننده کنفرانس بروکسل در سال 2018 و همچنین روی تحکیم و گسترش روابط میان دو کشور بحث و تبادل نظر نمودند.
به اساس یک خبر دیگر، دکتور نصیر احمد اندیشه با دکتور حمد بن سلیمان البازعی معین وزارت مالیه کشور شاهی عربستان سعودی ملاقات نمود.
در آغاز این ملاقات، البازعی از برگزاری موافقانه اولین نمایشگاه فرهنگی راه ابریشم در شهر ریاض به نیکی یادآوری نموده و خواهان برگزاری این چنین نمایشگاه ها در شهر جده و سایر شهرهای عربستان سعودی در آینده گردید.
بعداً، دکتور نصیر احمد اندیشه از فراهم آوری تسهیلات لازم برای برگزاری نمایشگاه فوق الذکر از جانب وزارت های مالیه، فرهنگ و سایر ادارت ذیربط سعودی قدردانی و اضافه نمود که در آینده نزدیک این نمایشگاه با آمادگی های بهتر و بزرگتر در چندین شهر عربستان سعودی برگزار خواهد شد.
همچنان طرفین راجع به برگزاری نشست وزرای مالیه کشورهای تعهد کننده در کنفرانس بروکسل به منظور پیگیری تعهدات مالی کشورهای کمک کننده به افغانستان در سال 2018 به میزبانی عربستان سعودی بحث و تبادل نظر نمودند. به همین ترتیب، هیأت جمهوری اسلامی افغانستان در مورد تعهد 200 ملیون دالری از کنفرانس های قبلی در مورد بازسازی و انکشاف اقتصادی افغانستان که تا هنوز از جانب عربستان سعودی پرداخت نگردیده، خواهان  ارائه معلومات شدکه معین وزارت مالیه سعودی تعهدات قبلی آن کشور را تجدید نمود .
در اخیر، هردو جانب در مورد ایجاد نمایندگی های بانک های سعودی و افغانستان جهت ایجاد سهولت های بانکداری بحث نموده و قرار شد تا این موضوع از جانب گروه های تخنیکی هردو کشور مورد بررسی لازم قرار گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا