اقتصاد

قرارداد پنج پروژه سرک سازی با حضورداشت استاد دانش معاون دوم رئیس جمهور به امضا رسید

کابل باختر 16 عقرب
با حضور استاد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان، پنج پروژه انکشافی سرک سازی میان وزارت فواید عامه و شرکت های طرف قرار داد به امضا رسید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، حین امضا قرار داد معاون دوم رئیس جمهور، با اشاره به اراده جدی حکومت وحدت ملی در راستای توسعه راه های مواصلاتی در سطح کل کشور به خصوص مناطق کمتر انکشاف یافته گفت که مردم افغانستان در سال پیش رو شاهد پیشرفت و تحرک چشمگیر در عرصه سرک سازی و توسعه راه های مواصلاتی خواهند بود.
استاد دانش سرعت در فرایند تطبیق پروژه ها و نیز نظارت و تعقیب کارکرد پروژه های انکشافی در بخش سرک سازی را از وظایف اصلی وزارت فواید عامه عنوان کرده گفت که وزارت فواید عامه باید در این امر مهم بیش از گذشته جدیت داشته باشد و با طرف های قراردادی در مورد سرعت و کیفیت تطبیق پروژه ها، برخورد جدی نماید.
معاون رئیس جمهور خطاب به شرکت های طرف قرار داد نیز گفت که حکومت و مردم افغانستان انتظار دارند که پروژه های قرار داد شده با کیفیت کاری مناسب و بر اساس میعاد زمانی مشخص در قرار داد، به اتمام برسد.
انجینر یما یاری سرپرست وزارت فواید عامه نیز بر اراده جدی حکومت وحدت ملی در توسعه پروژه های سرک سازی در مناطق مختلف کشور تأکید کرد و گفت که وزارت فواید عامه در تطبیق درست این پروژه ها با قاطعیت لازم عمل خواهد کرد.
وی افزود که پس از این وزارت فواید عامه به تطبیق تعهدات شرکت های طرف قرار داد مبنی بر سرعت و کیفیت کار مطابق قانون برخورد خواهد کرد.
در جلسه امروز مجموعا پنج پروژه مهم سرک سازی در ولایات جوزجان، سرپل، غزنی، تخار، کابل، لوگر و دایکندی، به قیمت مجموعی بیش از دومیلیارد افغانی، توسط انجینر یما یاری سرپرست وزارت فواید عامه و نمایندگان شرکت های برنده قرارداد با حضور داشت استاد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری و نمایندگان ولایات مربوطه در شورای ملی، به امضا رسید.
قرارداد سرک قره باغ ـ جاغوری در ولایت غزنی به طول 30.3 کیلومتر به صورت اسفالت در عرض 24 ماه به ارزش مجموعی بیش از 918 میلیون افغانی،  قرار داد اعمار سرک شبرغان ـ سرپل  به طول 51.3 کیلومتر به صورت اسفالت، با هزینه 576 میلیون افغانی با شرکت ساختمانی فیض و شرکت ساختمانی فضل الله به صورت مشترک به امضا سید.
قرارداد اعمار سرک قریه رباط ولسوالی میرامور بخش اول ولایت دایکندی الی قریه سفید علیا ولسوالی ورس، به طول 12.142 کیلومتر به صورت اسفالت به مدت 18 ماه با ارزش مجموعی بیش از 408 میلیون افغانی با شرکت ساختمانی نوید نوری به امضا رسید.
همچنین قرارداد سرک ناحیه ششم شهر تخار قصر زرگران به طول سه کیلو متر به صورت اسفالت به مدت 6 ماه به هزینه بیش از 74 میلیون افغانی با شرکت ساختمانی کنسروبل کانسترکشن به امضا رسید.
در این جلسه همچنین قرارداد ساختمان سرک کابل الی لوگر سکشن دوم لین دوم به طول 24کیلومتر به صورت اسفالت به مدت 18ماه به ارزش مجموعی 782 میلیون افغانی با شرکت ساختمانی یونایتید انفرسترکچر امضا شد.ختم/ ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا