سیاست

داکتر عبدالله عبدالله: نخستین مسوولیت حکومت؛ تامین امنیت مردم است

کابل/21/عقرب/باختر
داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان دیروز در اقامتگاهش با بزرگان ولایت پکتیا ملاقات نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه: آنان همچون سایر شهروندان کشور به حمایت همه جانبۀ شان از رییس اجرایی دولت وحدت ملی تاکید نمودند.
این بزرگان تامین امنیت را خواست اصلی باشندگان این ولایت و همه مردم افغانستان عنوان نموده و بیکاری، فقر فزاینده، نبود آب آشامیدنی صحی، بی سوادی و خشونت های خانوادگی را از مشکلات دیگری دانستند که دولت وحدت ملی ملزم به حل این مشکلات میباشد.
آنان همچنان مهمترین خواست مردم از دولت وحدت ملی را، گماشتن افراد متخصص ، متعهد و صادق در کابینه و پُست های مهم و کلیدی دولت دانسته گفتند که با نظرداشت اصل شایسته سالاری این تعیینات به گونه ای باشد که هیچ کسی خود را در این نظام بیگانه احساس نکند.
تامین امنیت ، توجه به پروژه های اقتصادی ، بازسازی و نوسازی راه های  مواصلاتی و میدان هوایی آن ولایت از خواست های دیگری بود که بزرگان و نخبگان ولایت پکتیا به آن تاکید نمودند.
در این دیدار رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان گفت: حکومت وحدت ملی که با نظرداشت  اصل عدالت به مشکلات مردم پکتیا رسیدگی می نماید.
وی تحکیم پایه های حکومت وحدت ملی را استوار بر حمایت مردم دانست و گفت که مردم هم زمانی از دولت وحدت ملی حمایت خواهند کرد که عدالت اجتماعی را رعایت کند و به همگان یکسان خدمت نماید.
رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان تامین امنیت و دفاع از مردم را از  مسوولیت ها و وظائف اصلی حکومت دانسته گفت که ما در این راستا تلاش های جدی رویدست داریم و ان شاالله چند سال بعد به حمایت مردم امنیت تامین گردیده و در پرتو آن، در بخش اقتصاد هم به توانایی های لازم دست یافته و محتاج کشورهای دیگر نخواهیم بود.
وی کادرهای متخصص، نیروهای بشری، معادن نفت و پطرول، گاز و احجار قیمتی را سرمایه هایی دانست که می تواند کشور و مردم را از وضعیت کنونی بیرون و به خودکفایی برساند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا