آموزش

سیستم جدید الکترونیکی مدیریت بورس های تحصیلی افتتاح شد

کابل 2 عقرب باختر
پوهاند داکتر بری صدیقی معین امور محصلان وزارت تحصیلات عالی دیروز سیستم جدید الکترونیکی مدیریت بورس های تحصیلی را درآن وزارت افتتاح کرد.
به گزارش آژانس باختر:  هدف از ایجاد این سیستم، تامین شفافیت، سرعت، دقت و کسب اعتماد مردم به روند توزیع عادلانه بورس ها، ایجاد سهولت های لازم در روند  ثبت نام داوطلبان و اخذ اسناد تحصیلی علاقه مندان بورس ها از طریق انترنت است.
در مراسم افتتاح این سیستم ، معین امور محصلان وزارت تحصیلات عالی ایجاد این سیستم را یک گام مثبت درعرصه تامین عدالت در توزیع بورس های تحصیلی خواند و ازشفافیت کامل در این روند اطمینان داد.
وی گفت: " اولویت بندی رشته های مورد نیاز، سیستم الکترونیک آزمون راه یابی به  بورس ها وایجاد سهولت های لازم برای مراجعین، از وظایف اساسی این سیستم است."
سید عالم رحمتی رییس ارتباط خارجه و تنظیم بورس های وزارت تحصیلات عالی گفت که ایجاد این سیستم نه تنها باعث تامین شفافیت وسرعت درروند بورس ها می می شود بلکه تمام مراحل بورس به صورت انلاین است و ثبت نام کنندگان قادر اند که از مراحل مختلف روند پیشرفت کار بورس نظارت کنند و معلومات حاصل کنند.
وی اضافه کرد که در همکاری با وزارت امور خارجه و ریاست عمومی امنیت ملی کشور، ساختاری را ایجاد می کنند که جز از نشانی وزارت تحصیلات عالی، هیچ مرجع دیگری نتواند بورس های تحصیلی را توزیع کند.
قابل ذکر است که سیستم الکترونیکی مدیریت بورس های تحصیلی شامل تمام موارد از جمله ثبت نام ابتدایی داوطلبان تا مرحله اعلام نتایج آنان، ثبت و ذخیره سازی سندهای دواطلبان، عدم توانایی ثبت نام همزمان یک شخص دردو بورس و سایر سهولت ها است.
متقاضیان بورس های تحصیلی می توانند از طریق آدرس sms.mohe.gov.af به سیستم متذکره وارد شده و ثبت نام کنند. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا