آموزش

مکاتب ولسوالی کوه بند به علت درگیری دو قوماندان جهادی مسدود است

محمودراقی باختر  29 جدی
شماری از مکاتب  ولسوالی  کوه بند کاپیسا به علت درگیری های ذات البینی  دو قوماندان اسبق جهادی ، مسدود گردیده است .
شماری از باشندگان این ولسوالی  میگویند که بعضی مکاتب این ولسوالی  از دو سال گذشته بدینسو به علت درگیری  ها میان دو قوماندان  مسدود شده ومردم  نیز با مشکلات  زیاد مواجه اند اما مقامات حکومتی  تاکنون درمورد کدام  اقدام  نکرده اند .
میرزامحمد  یکی از باشندگان این ولسوالی  به آژانس باختر گفت که این دو قوماندان مسلح غیر مسئول از خود افراد مسلح  وپوسته ها دارند.
به گفته وی  حکومت  باوجود امکانات ونیروهای  موجود نتوانسته این قوماندان ها را کنترول  کند وبه مشکلات  موجود درمنطقه نقطه پایان بگذارد.
وی افزود که اکثر مردم  به علت  جنگ ها و درگیری ها در منازل خودگیر مانده اند واین امر همچنان باعث  مسدود شدن تعدادی زیاد ازمکاتب گردیده است .
حبیب الله یکی از باشندگان دیگر ولسوالی  کوه بند گفت که تاکنون ده ها تن از باشندگان این ولسوالی  درنتیجه درگیری ها وجنگ  های  این دو قوماندان  کشته و زخمی شده اند .
به گفته وی  مکاتب  وکلینیک ها مسدود مانده  اما حکومت  تاکنون برای  یک بار نیز عملیات نظامی  رادراین و لسوالی  انجام نداده است.
وی افزود، تعدادی  زیادی  از باشند گان محل  ، مناطق خود را به علت این درگیری  ها  ونا امنی  ترک کرده  وبه مناطق  دیگر کوچ کرده اند .
همایون رشیدی  سخنگوی قو ماندانی  امنیه کاپیسا گفت که این قوماندانان گل نظیم  وضابط وکیل  نام دارند وهر دو تن از  قوماندان حزب اسلامی وجمعیت اسلامی  میباشند  و درگیر  ذات البینی  شان از زمان جهاد جریان دارد .
رشیدی  پذیرفت که مشکلات امنیتی درمقابل  مکاتب این ولسوالی  وجود دارد  و تعدادی  زیادی از متعلمان به علت ترس از نا امنی  ها به مکاتب نمی روند.
اما محمد نسیم صامی  رئیس معارف  و لایت کاپیسا موضوع مسدود شدن مکاتب دراین ولسوالی  رارد کرد.
موصوف گفت که مشکلات امنیتی  دراین منطقه وجود دارد و این مشکلات ، موانع درروند معارف ایجاد کرده است .
موصوف تعهد سپرد که مشکلات فراروی معارف دراین ولسوالی  به زودی حل خواهد شد.
قابل ذکر است  که این و لسوالی  با  ولسوالی  های سرحدی ولایات پنجشیر ولغمان  سرحد مشترک   دارد وگاه گاهی  که جنگ  صورت  میگیرد رفت وآمد به این  ولایات نیز از این  راه ها  انجام میشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا