جامعه

به نقش شورا ها برای حل منازعات دربدخشان تاکید شد

فیض آباد/ باختر/ 31/ سرطان
کنفرانس دوروز تحت نام نقش شوراها درحل منازعات میان گروههای درگیر دیروز ازسوی نهادهمکاری برای صلح و همبستگی درولایت بدخشان دایر گردید.
مسوولان نهادهمکاری برای صلح  میگوید: دراین کنفرانس دیدگاه های نخبه گان مذهبی وعلمای دینی روابط به نقش شورا ها درحل و فصل قضایا و منازعات اجتماعی مورد بحث قرار گرفته و به شرکت کننده گان توسط استادان خارجی درزمینه مشوره داده میشود.
احمد جاوید صالحی مسوول برگزاری کنفرانس های اسلامی نهاد موسوم به همکاری برای صلح و همبستگی امروز به آژانس باختر گفت که هدف از تدویر این کنفرانس اینست تا برای نخبه گان مذهبی وعلمای دینی ولایت بدخشان فرصت ابراز نظر درمورد نقش شوراها برای حل و فصل منازعات و قضایای اجتماعی داده شود و همچنان مردم از نقش شوراها درحل این منازعات میان گروه های درگیر آگاه پیداکنند.
به گفته صالحی دراین کنفرانس که در شهر فیض آباد مرکز ولایت بدخشان تدویر یافته است حدود دوصد تن ازعلمای دینی و نخبه گان مذهبی آن ولایت اشتراک کرده اند.
به گفته صالحی درحال حاضر حدود هشتاد الی نود درصد قضایای اجتماعی ازطریق این شورا حل و فصل میگردد.
درهمین حال مراجع مذهبی و علمای دینی دربدخشان اصل مشوره حل منازعات و تصمیم گیری های مهم زندگی را موثر و مهم دانسته و برنقش آن تاکید میکنند.
مولوی عبدالولی راشد رییس حج و اوقاف ولایت بدخشان میگویدکه مشوره و اصل مشوره دهی دراسلام جایگاه خاصی را دارد و باید این اصل اسلامی را درروشنی احکام دین مقدس اسلام گسترش دهیم .
عبدالواحد طیبی رییس کمیته شورای صلح آن ولایت نقش شوراها را درحل منازعات مهم دانسته میگویدکه برای حل این منازعات میان گروه های درگیرباید نقش شوراها درروشنی احکام دین مقدس اسلام و قانون اساسی به مثابه یک اصل مهم درنظر گرفته شود.
به گفته مسوولان نهاد همکاری صلح ، پیش ازاین کنفرانس های مشابه را درچهارده ولایت کشور راه اندازی کرده اند.
شوراها در اسلام یک اصل پذیرفته شده است و اسلام پیروان خود را به مشوره درامور زندگی و حل اختلاف ها دعوت میکند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا