جامعه

کمیسیون حقوق بشر : معتادین وضعیت آشفته دارند

کابل باختر 10 عقرب

سخنگوی کمیسیون مستقل حقوق بشر میگوید : اگر به و ضعیت معتادان قبل از رسیدن زمستان توجه نشود احتمال یک فاجعه انسانی درمیان معتادین وجود دارد .

رفیع الله بیدار سخنگوی کمیسیون حقوق بشر افغانستان هشدار  میدهد اگر به وضعیت معتادین در کشور توجه نشود بروز یک فاجعه  انسانی درمیان آنها از امکان دور نیست .

این نگرانی  بعد از آن به میان آمد که اکثریت مطلق معتادین  بدون سرپناه شب های سرد را درفضای باز سپری میکنند.آنها درزیر پل ها  وروی جاده بسر میبرند ودرمظهر عام از مواد مخدر استفاده میکنند .

کمیسیون حقوق بشر نهادهای مربوط را متهم  میسازد که به معتادین بی توجه هستند اگر  آنها  توجه نکنند احتمال یک فاجعه  انسانی درمیان آنها  دور نخواهد  بود.

درحال حاضر بیشتر از سه ملیون معتاد درکشور وجود دارد.

کمیسیون حقوق بشر همچنان ادعا کرده است که شماری از افراد ناشناس از طرف شب به این معتادین مواد مخدر را به شکل رایگان توزیع می  نمایند که باعث نگرانی جدی مردم شده ا ست .

ذبیح الله بیدار سخنگوی حقوق بشر افغانستان می گوید : حالت معتادان درافغانستان بسیار غم انگیز است حق صحی ، حق آزادی وفردی شان را اعتیاد از آنها گرفته است وجدی تر از همه نبود سرپناه  آنهم درآستانه زمستان حالت معتادان رابیشتر به وخامت کشانیده است .

در حالیکه دولت مسوولیت دارد که حد اقل به مشکل سرپناه  معتادان برای آنان  آنهم درزمستان رسیده گی کند .

سخنگوی کمیسیون  مستقل حقوق بشر تاکید دارد که دولت مکلف است تا زمینه دسترسی به خدمات صحی وسرپناه  را که برای افراد محروم آمده کند تا از فاجعه انسانی جلوگیری شود .

باید گفت که تاکنون وزارت های مبارزه علیه مواد مخدر  ، صحت عامه  وامور داخله  چند بار عملیات جمعاوری معتادین وامکان آنها را دریک محل مناسب روی دست گرفت مگر این برنامه  موفق نبود ومشکل معتادین درشهر همچنان وجود دارد.

بسیاری از وقایع  جنایی در شهر های بزرگ به معتادین مواد مخدر نسبت داده میشود وپولیس میکوشد تا با اسکان آنها دریک  محل خاص بار چنین مشکلات را نیز  کاهش دهد.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا