اخبارامنیتTOP

اجمل عمر شینواری، از آغازعملیات بزرگ تهاجمی در برابر طالبان خبر داد  

کابل/16 سرطان/ باختر

 سخنگوی مشترک نیروهای امنیتی کشور می گوید  که اردو و نیروهای امنیتی کشور در حال تجدید قوا هستند و به زودی عملیات بزرگ تصفیه‌ یی علیه طالبان، آغاز می شود.

این گفته ها در حالی بیان می شود که طالبان ادعا دارند که بر مراکز شماری زیادی از ولسوالی ها دست یافته اند و امروز با حمله بر مرکز بادغیس توانایی شان را در سقوط شهر ها تجربه کردند که موفق نشدند.

اجمل عمر شینواری، سخنگوی عمومی نهادهای امنیتی می گوید که تسلط طالبان بر مراکز شماری از ولسوالی ها دایمی نیست و این گروه به  زودی چیز هایی را که به دست آورده اند، از دست می دهند.

شینواری که امروز در یک نشست خبری سخن می گفت، اظهار داشت که عملیات برای واپس گیری ساحات از دست رفته پس از کامل شدن آمادگی‌ها آغاز می‌شود.

او گفت : طالبان در بخش‌هایی از کشور تحرکات دارند، اما نیروهای امنیتی پس از تجدید قوا به حالت تهاجمی در خواهند آمد«وضعیت سختی است؛ اما نیروهای امنیتی وضعیت را کنترول می‌کنند و شما شاهد دستآوردهای ما خواهید بود.»

اجمل عمر شینواری گفت که اخیراً در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی ۱۴ ولسوالی از کنترول طالبان خارج شده است و  وضعیت در بادغیس و بدخشان قابل نگرانی نیست و سربازانی که به تاجکستان پناه برده بودند تا چند روز دیگر به کشور برگردانده می‌شوند.

 او یاد آور شد که  در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی در ۷ ولایت دو هزار و ۳۶۷ جنگ‌جوی طالب کشته شده‌اند و نیز در نتیجه حملات انتحاری و انفجار ماین‌های طالبان ۴۳ غیرنظامی کشته شدند و ۱۷۰ تن دیگر زخمی شده‌اند. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا