جامعه

سه پناهجوی افغان در تلاش رسیدن به مقدونیه غرق شدند

استوپیه/دویچه وله/باختر/25 حوت
سه پناهجوی افغان که می خواستند با عبور از یک دریا خود را به شهر گفگلیای مقدونیه برسانند در آب غرق شدند. پس از مسدود شدن مسیر بالقان، مهاجران از راه های غیرقانونی دیگر در تلاش ادامه سفر خود هستند.
صبح دیروز یک گروه 26 نفری تلاش کردند با عبور از رودخانه سووا رکا خود را از شمال یونان به مقدونیه برسانند.
به گزارش پولیس، از میان این مهاجران دو مرد و یک زن افغان جان شان را از دست دادند.
گفته شده است که 23 تن از پناهجویانی که نجات داده شدند فعلاً در اقامتگاه وینویوگو تحت مراقبت های صحی قرار دارند. در برابر مرزهای بسته مقدونیه از چندین هفته به این طرف بیش از 10 هزار نفر انتظار به دست آوردن اجازه سفر به اتریش و آلمان را می کشند.
در همین حال چند صد مهاجر از کمپ مرزی ایدومینی در یونان روانه مرز گردیده تا با پای پیاده غیرقانونی از مرز مقدونیه عبور کنند. خبرگزاری آلمانی (دی. پی. ای.) روز دوشنبه گزارش داد که پس از هشت کیلومتر راهپیمایی طولانی چند صد نفر از این پناهجویان تلاش کردند تا از امواج رودخانه ای در سمت یونان که حدود 500 متر از مرز مقدونیه فاصله دارد عبور کنند.
احتمالاً چنان معلوم می شود که در نزدیکی روستای خامیلیو دیگر حصار مرزی وجود ندارد. بر اساس گزارش این خبرگزاری، پناهجویان به طور عمده از سوریه، عراق و افغانستان بودند.
بر اساس تخمین رسانه های یونانی تا حال هزاران پناهجو این کمپ را ترک گفته اند اما هنوز هم حدود 12 هزار پناهجو در ایدومینی باقی مانده اند و انتظار دارند تا بتوانند به سفر شان به شمال اروپا ادامه بدهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا