جامعه

آمادگی ها به هدف انتقال زایرین بیت الله شریف بررسی شد

کابل 20 اسد باختر
جلسه بررسی و تنظیم برنامه اعزام زایرین بیت الله شریف در دفتر مرکزی اداره مستقل هوانوردی ملکی برگزار شد.
به اساس معلومات آمریت اطلاعات و ارتباط عامه آن اداره به آژانس باختر،در این جلسه محمود شاه حبیبی معاون عملیاتی اداره مستقل هوانوردی ملکی، پیرامون برنامه تقسیم اوقات انتقال زایران بیت الله شریف، و برنامه آمادگی شرکت های هوایی در این خصوص، صحبت کرده تاکید کرد که تمام شرکت های هوایی که در این زمینه مسوولیت گرفته اند؛ برنامه های عملیاتی شان را به وجه احسن آماده کنند.
حبیبی با اشاره به فیصله جلسه قبلی که در آن نیز روی آمادگی ها برای انتقال زایران حج بحث شده است؛ گفت که این فیصله ها در اختیار عموم شرکت ها و نهادهای مسوول قرار داده شده تا براساس آن برنامه های شان را عیار کنند.
معاون عملیاتی اداره مستقل هوانوردی ملکی گفت که  انتقال زایرین از چهار میدان هوایی کشور صورت می گیرد و اداره مستقل هوانوردی ملکی در این زمینه آمادگی های لازم را اتخاذ کرده است.
پس از آن برنامه عملیاتی انتقال زایران بیت الله شریف مورد بحث قرار گرفته ونمایند های هر یک از شرکت های هوایی در این مورد توضیحات خود را بیان داشتند.
در این جلسه چگونگی آمادگی شرکت های هوایی آریانا، صافی و کام ایر نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته و فیصله شد که این شرکت ها موظف اند تا در مدت زمان کم پلان عملیاتی و اضطراری شامل تقسیم اوقات پرواز، اخذ اجازه عبور، آموز عمله پروازها را آماده کرده و در اختیار اداره مستقل هوانوردی ملکی قرار دهند.
نماینده شرکت هوایی صافی در مورد آمادگی های آن شرکت در خصوص انتقال حجاج گفت که این شرکت برخی از برنامه هایش را تنظیم کرده اما این تلاش ها کافی نیست و باید بیشتر کار شود. از سوی دیگر شرکت هوایی کام ایر نیز به بخشی از آمادگی های شان اشاره کرد.
نماینده وزارت صحت عامه نیز در مورد آمادگی های این وزارت در زمینه انتقال حجاج صحبت کرده گفت که تلاش ها و آمادگی های وزارت صحت عامه در زمینه تنظیم برنامه های صحی و واکسیناسیون زایرین حج جریان دارد.
نماینده نیروهای آیساف نیز گفت که آنان در این زمینه با نهادهای دولتی افغانستان همکاری می کنند و پرواز انتقال زایران و اجرای عملیات 24 ساعته و اتخاذ تدابیر احتیاطی در میدان هوایی مزار شریف، هرات و قندهار در اولویت برنامه های آنان قرار دارد.
در پایان جلسه که نماینده وزارت حج واوقاف نیز شرکت داشت فیصله شد که الی تاریخ 25 اسد تقسم اوقات پرواز طیاره ها به عربستان سعودی آماده و طی مراحل شود تا از بی نظمی و سکتگی در انتقال دواطلبان زیارت بیت الله شریف جلوگیری شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا