سیاست

رئیس ولسی جرگه مبارزه صادقانه کشورهای منطقه را در امر مبارزه با تروریزم مهم دانست

کابل باختر 12 جوزا
عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه با محمد رضا بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران مقیم کابل، ملاقات کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ولسی جرگه به آژانس باختر:  در این دیداررئیس ولسی جرگه و سفیر ایران، روی مشترکات و  روابط دو کشور به خصوص فصل جدید همکاری ها پس از ایجاد حکومت جدید در افغانستان، صحبت نمودند.
هردو طرف روی وضعیت امنیتی  در  افغانستان و منطقه، تهدیدهای موجود در منطقه از سوی گروه های افراطی و وضعیت امنیتی موجود در کشورهای اسلامی و همکاری های دوکشور در بخش های مختلف، نیز صحبت و تبادل نظر نمودند.
سفیر ایران در کابل، ضمن آنکه از پروسه صلح با مدیریت افغان ها و همکاری سایر کشورها حمایت نمود، بر همکاری های مشترک کشورهای منطقه در امر مبارزه با تروریزم نیز تأکید ورزید.
رئیس ولسی جرگه نیز مبارزه صادقانه کشورهای منطقه را در امر مبارزه با تروریزم و جلوگیری از فعالیت های گروه های افراطی در منطقه مهم دانست و از آن حمایت کرد.
در ادامه صحبت ها، رئیس ولسی جرگه و سفیر کشور ایران در کابل، روی تحکیم روابط پارلمانی، ظرفیت سازی در دارالانشاهای مجلسین شورای ملی، انکشاف اقتصادی و توسعۀ روابط بازرگانی و همکاری های نهادهای دولتی و غیردولتی دوکشور به ویژه در راستای سرمایه گذاری صحبت نموده، هردو جانب بر سفر هیئت های پارلمانی دو کشور تأکید کردند و آن را در جهت تحکیم روابط پارلمانی موثر دانستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا