اقتصاد

محمد اشرف غنی رئیسجمهور با هیئت بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا دیدار کرد

کابل باختر 30 جدی
محمداشرف غنی رئیسجمهوری اسلامی افغانستان،  امروز با هیئت بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا که به منظور جستجوی زمینه‌های سرمایه‌گذاری به افغانستان سفر نموده است، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، دراین دیدار که در ارگ انجام شد، رئیس‌جمهور کشور به هیئت متذکره خوش‌آمدید گفت و از این هیئت بخاطر سفرشان به افغانستان و تشخیص فرصت‌های سرمایه‌گذاری، تشکر کرد.
هیئت متذکره درخصوص فعالیت‌های بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا معلومات داده و دوجانب پیرامون زمینه‌های سرمایه‌گذاری مشترک در افغانستان و تطبیق پروژه‌های زیربنایی، بحث و تبادل نظر کردند.
رئیس‌جمهور گفت: تطبیق پروژه‌های بزرگ اقتصادی به شمول انرژی، برق، اتصال منطقه‌یی، فایبر نوری و نیز مدیریت آب‌ها و احداث بندها که می‌تواند روی وضعیت منطقه تأثیر بگذارد، در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد و کارهای عملی در این‌زمینه جریان دارد.
هیئت بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا، از توجه رئیس‌جمهور کشور به برنامه‌های زیربنایی و سرمایه‌گذاری تشکر کرده افزوند:" ما اولویت‌ها را در راستای سرمایه‌گذاری‌های موثر، تشخیص خواهیم کرد."
این هیئت، خاطرنشان ساخت که همه برنامه‌های انکشافی افغانستان در مطابقت به اهداف بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا است " ما علاقمند هستیم تا مشترکاً کار عملی را در این‌‌خصوص، آغاز نماییم."
محمداشرف غنی گفت: تمرکز بیشترما نیز روی برنامه‌های انکشافی افغانستان می‌باشد تا پروژه‌ها را در چارچوب یک مجموعۀ کامل پروژه‌یی قرار دهیم که تأثیرات بیشتر را در سطح منطقه خواهد داشت.# نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا