جهان

روسیه در مورد وضعیت امنیتی افغانستان نگرانی دارد

مسکو/منابع خبری بین المللی//باختر/17میزان
روسیه در مورد ایجاد پایگاه های جدید نظامی ناتو در افغانستان ابراز شک و تردید کرده است.
وزیرامور خارجه روسیه که کشورش در مورد وضعیت امنیتی افغانستان بعد از  سال 2014 میلادی نگرانی دارد می گوید، مقامات افغان نمی توانند در مورد وضعیت امنیتی افغانستان بعد از خروج نیرو های بین المللی از این کشور اطمینان دهند.
به گزارش منابع خبری بین المللی وزیرامور خارجه روسیه می گوید، ایجاد پایگاه های نظامی ناتو در افغانستان که بعد از خروج نیرو های بین المللی از آنها استفاده به عمل می آیند، سوالاتی را بر انگیخته اند.
سرگی لاوروف ، این مطلب را دیروز در مصاحبه با شبکه تلویزیون رشیا تودی یا روسیه امروز بیان کرد.
وزیرامور خارجه روسیه گفت که در مورد اینکه مقامات افغان شاید نتوانند از امنیت کشور شان بعد از خروج نیرو های ایتلاف بین المللی اطمینان دهند، نگرانی جدی وجود دارد.
بر اساس گزارش خبرگزاری انترفکس روسیه سرگی لاوروف گفت، نیرو های بین المللی به دلیلی افغانستان را ترک می کنند که حدس می زنند در این کشور امن و ثبات تامین شده و نیرو های امنیتی افغان می توانند مسوولیت های امنیتی کشور شان را تا پایان سال آینده به عهده گیرند. اما به گفتهء وی موضوع چنین نیست و وضعیت طور دیگریست.
سرگی لاورف وزیرامور خارجه روسیه در ادامه صحبت خود گفت، با نزدیک شدن موعد خروج نیرو ها از افغانستان، این علایم و نشانه ها برملا می شوند که قوای امنیتی افغان تا آن زمان برای تامین امنیت کشور شان آماده نخواهند بود
وزیرامور خارجه روسیه گفت، طالبان با حکومت افغانستان گفتگو نمی کنند. اما حاضر اند که با امریکا در میز مذاکره بینشینند.
سرگی لاروف اضافه کرد تا زمانیکه بازی با طالبان بدون اشتراک حکومت افغانستان به پیش برده شود، ما شاهد وضعیتی خواهیم بود که طالبان در گفتگو برای ایجاد یک حکومت بر بنیاد وسیع سهم نگیرند و بلکه خود تلاش کنند تا قدرت را بدست گیرند و این جاست که راه برای بروز یک جنگ داخلی دیگر در افغانستان باز می شود.
وزیر خارجه روسیه گفت، تا زمانیکه در این رابطه یک پروسه همه جانبه آغاز نه شود، نمی توان امیدوار بود که وضعیت افغانستان از راه  سیاسی حل خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا