امنیت

محمودشاه حبیبی :توان مدیریت حریم هوایی کشور را داریم

کابل باختر/ 20/ اسد
رییس اداره مستقل هوانوردی میگوید که ظرفیت لازم برای مدیریت  حریم هوایی کشور وجود دارد و به این منظور اضافه از صد جوان افغان دربخش مدیریت حریم هوائی تربیه شده اند .
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، این گفته ها درحالی بیان نمودکه روز گذشته رییس جمهور غنی رادار کنترول حریم هوایی کشور را افتتاح نمود و به این ترتیب بعدازسال  1371 کنترول حریم هوایی کشور به دست افغانها سپرده شد.
محمود شاه حبیبی رییس اداره مستقل هوانوردی ملکی که امروز دریک نشست خبری سخن میگفت اظهار داشت ،ما بخاطر انتقال حریم هوائی کشور و تربیه کادر های جوان برای مدیران حریم هوائی ، خارجی ها را استخدام کردیم که آنها هم به تدریج حریم هوایی را به افغانها انتقال دادند و هم یک صد کدر جوان را هم بشکل نظری و عملی آموزش دادند.
او گفت هرجوان سی درصد نظری و هفتاد درصد عملی آموزش های فنی درراستای مدیریت حریم هوائی دیده است و قادر هستند که حریم هوایی را مدیریت نمایند.
او گفت روزانه یک هزار پرواز از حریم هوائی ما می گذرد و حالا همه این پروازها درکنترول ما قراردارد.
وی افزود درسابق تمام مدیریت حریم هوائی افغانستان درکنترول ناتو و امریکایی ها بود که هیچ افغان به مرکز آن داخل شده نمی توانست .
حبیبی افزود : با نصب سیستم جدید کنترول حریم هوایی برای اولین بار ما قادر به کنترول حریم هوائی شدیم که هزینه ابتدائی این سیستم سی میلیون دالر میباشد و این سیستم رادار در سی وشش منطقه نصب شده است و از طریق آن تمام حریم هوائی کنترول میشود.
او خاطر نشان کرد که این سیستم غیر نظامی بوده و به زودی سیستم رادار نظامی هم نصب خواهد شد.  ختم/ بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا