امنیت

جلسه بورد هماهنگی بین المللی پولیس، در وزارت امور داخله برگزار شد

کابل باختر 10 اسد
در جلسه بورد هماهنگی بین المللی پولیس که بر ریاست تاج محمد جاهد وزیر امورداخله و سفیر آلمان در کابل، برگزارشد، پیرامون چگونگی تداوم و مصرف کمک ها به پولیس ملی کشور بحث صورت گرفت.
دفترمطبوعاتی وزارت امورداخله به آژانس باختر خبر داد، وزیر امور داخله در این نشست، پیرامون اوضاع امنیتی کشور و دست آورد های نیروهای پولیس ملی در امر مبارزه با تروریزم و دهشت افگنی صحبت نموده گفت که نیروهای امنیتی کشور، در چند ماه اخیر با راه اندازی عملیات گسترده موسوم به شفق، ضربات سختی را به هراس افگنان وارد کرده و به آنان اجازه ندادند که به اهداف تروریستی خویش دست یابند.
وزیر امور داخله، با اشاره از کمک های جامعه جهانی به نیروهای پولیس ملی افزود، که این کمک ها نقش مهمی در تقویت نیروهای پولیس ملی داشته و باعث شده تا این نیروها امروز از ظرفیت و توانایی بالایی در امر سرکوب فعالیت های تروریستی و جلوگیری از وقوع جرایم جنایی به دست آورند.
همچنان، پاسوال مسعود احمد عزیزی، معین استراتیژی و پالیسی وزارت امور داخله، پیرامون طرح ها و پالیسی های وزارت امور داخله در جهت جذب و مصرف کمک های جامعه جهانی به نیروهای پولیس و ایجاد شفافیت در امور مالی و بودجه یی وزارت امور داخله به اشتراک کننده گان این جلسه توضیحات ارایه کرد.
در همین حال، سفیر آلمان در کابل، که با وزیر امور داخله یکجا ریاست جلسه امروزی را به عهده داشت، به نمایند گی از سفیران کشور های کمک کننده به پولیس ملی، گفت که جامعه جهانی همچنان متعهد به ادامه کمک های گسترده به پولیس ملی افغانستان است و هنوز هم این تعهد در میان کشور های کمک کننده قویاً وجود دارد که نیروهای امنیتی افغانستان در مجموع و خصوصآ نیروهای پولیس ملی افغانستان ، قابل حمایت و اعتماد اند و باید سرمایه گذاری بیشتر در جهت تقویت این نیروها از سوی جامعه جهانی صورت گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا