اقتصاد

محمدشاکرکارگر: پروژه لاجورد در شگوفایی و رشد اقتصاد کشور سودمند است

کابل 7 دلو باختر
محمدشاکرکارگر، نمایندۀ ویژه رئیس جمهور در امور کشور های مشترک المنافع و مشاور ارشد معاون اول ریاست جمهوری،  امروز در جلسه ای که در قصر گلخانه صدارت برگزار شده بود، پیرامون خط لاجورد توضیحات داده و از اهمیت این پروژه بزرگ برای افغانستان و منطقه یاد کرد.
در این جلسه که نماینده گانی از وزارت های دفاع ملی، امور داخله، ترانسپورت، تجارت، فواید عامه، ریاست عمومی امنیت ملی، و اداره امور ریاست جمهوری شرکت داشتند، کارگر برنامه هایی را برای اتخاذ آماده گی های لازم برای گشایش این پروژه ارایه نموده یاد آور شد که افغانستان با تحقق این پروژه به کشور های اروپایی وصل می شود و راه بدیلی برای افغانستان در زمینه تجارت با اروپا بجای پاکستان می باشد.
وی افزود که این یک پروژه ملی است و می تواند در راه شگوفایی و رشد اقتصاد افغانستان فوق العاده سودمند باشد.
در این جلسه پس از ارایه برنامه های مشخص برای اخذ آماده گی ها، کمیته هایی بدین منظور ایجاد گردید.
کمیته ها موظف شدند تا کار های مقدماتی برای آماده شدن بندر آقینه که پروژه از آنجا به بیرون از کشور وصل می شود، را آغاز کند.
قرار است بندر آقینه مهمان دار روسای جمهور افغانستان، ترکمنستان و برخی از کشور های منطقه باشد و در آن جا نمایشگاه های ویژه یی نیز تدارک دیده خواهد شد.
خط لاجورد افغانستان، چین و دیگر کشور های آسیای میانه را از طریق ترکمنستان، آذرباییجان، گرجستان و ترکیه به اروپا وصل می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا