اقتصاد

جلسه کمیسیون تدارکات ملی به ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهوری، ۷۷ مورد تدارکاتی را منظور کرد

کابل/ ۳۱سرطان/ باختر
جلسه کمیسیون تدارکات ملی به ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان، عصر دیروز در ارگ برگزار شد.
انجینر الهام عمر هوتکی٬ رییس عمومی اداره تدارکات ملی در رابطه به سیستم داوطلبی برقی (e-Tendering) که از سوی این اداره برای اولین بار در کشور راه اندازی شد، به کمیسیون گزارش داده، گفت: نخستین پروژۀ که ساخت یک پل در تخار است و مربوط وزارت احیا و انکشاف دهات است، از طریق این سیستم به داوطلبی گذاشته شده است.
وی افزود که بهره‌برداری این سیستم در واقع تحقق تعهدات دولت افغانستان در چارچوب حسابدهی متقابل دولت و جامعه جهانی (GMAF)  است که خوشبختانه این تعهد عملی و برآورده می شود.
رئیس جمهوری پس از شنیدن گزارش متذکره، از کوشش های اداره تدارکات ملی سپاس گزاری کرد و از فراهم‌آوری تسهیلات از سوی این اداره مبنی بر خریداری ۵۰۰ پایه وینتلاتور برای وزارت صحت عامه ابراز قدردانی کرد.
طبق اجندا٬ در این نشست، ۷۹ مورد تدارکاتی به بحث و بررسی گرفته شد که در نتیجه ۷۷ مورد آن به ارزش بیش از ۳.۴ میلیارد افغانی به شمول اعمار سردخانه ها در میدان های هوایی کابل، بلخ، قندهار و نیمروز و دو قرارداد شامل اعمار شفاخانه ۵۰ بستر کوید ۱۹ در پنج ولسوالی کابل، منظور شد.
اما قرارداد استخدام تعداد ۸۰ تن محافظان امنیتی پروژه پایپ لاین ۹۴.۵ کیلومتر شبرغان- مزارشریف مربوط وزارت معادن و پترولیم، جهت بررسی های بیشتر اعاده شد.
به همین ترتیب کمیسیون تدارکات ملی در مورد درخواست هدایات در رابطه به شماری از موضوعات تدارکاتی تصامیم لازم اتخاذ کرد و به نهادهای مربوطه در زمینه هدایات لازم  داد.
از سوی هم طبق اجندا در این جلسه اعضای کمیسیون، گزارش تحقق هدایات فیصله های قبلی این کمیسیون را در مورد پروژه های مختلف مورد بحث قرار دادند.
در این جلسه، اعضای کمیسیون تدارکات ملی به تقویت و حمایت از منابع بشری مسلکی  و کسبه کاران در امر تطبیق پروژه ها در سطح ولایت های کشور تأکید کردند.
کمیسیون تدارکات ملی به مسوولان مربوطه هدایت داد که در قسمت نظارت از تطبیق مؤثر پروژه ها توجه و تلاش جدی کنند.
در این نشست کمیسیون، بر علاوه اعضای آن، مسوولان اداره تدارکات ملی، ناظران ملی و بین المللی نیز حضور داشتند. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا