سیاست

خطاب سرور دانش به رسانه ها: نباید تسلیم خواست ها و مطالبات تروریستان شد

کابل باختر 28 عقرب
جلسه کمیته مشترک حکومت و رسانه ها که امروز به ریاست استاد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور و رئیس آن کمیته برگزار شد در مورد حقوق خبرنگاران، تهدیدات امنیتی علیه رسانه ها و چگونگی فعالیت صندوق حمایت از خبرنگاران بحث شد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد، معاون دوم رئیس جمهور در ابتدای جلسه به روان خبرنگار تلویزیون راه فردا که در حادثه تروریستی هفته گذشته به شهادت رسید و همچنین فاروق فیضی خبرنگار با سابقه در ولایت هرات که به رحمت حق پیوسته، درود فرستاد و به خبرنگارانی که در حادثه خیرخانه کابل آسیب دیده اند، آرزوی سلامتی کرد.
سرور دانش همچنین ارتقای جایگاه افغانستان را در زمینه آزادی بیان از خط سرخ به خط سبز در آخرین نشست یونسکو، برای مردم، نهاد های رسانه ای در افغانستان و حامیان آزادی بیان تبریک گفته و پاسداری از آزادی بیان را مسؤلیت مشترک دولت و مردم افغانستان دانست.
در این جلسه براساس اجندا، تهدیدات امنیتی علیه رسانه ها به شمول رادیو های محلی، توسط اعضای جلسه مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان بخش های امنیتی گزارشات شان را در این زمینه به کمیته ارائه کردند.
گفتنی است که نمایندگان برخی رسانه ها نیز در این جلسه حضور یافتند و پیشنهادات شان را در مورد تهدیدات امنیتی علیه رسانه های محلی مطرح کرده خواستار توجه دولت به خصوص ارگان های امنیتی در تأمین امنیت خبرنگاران و رسانه ها شدند.
معاون دوم رییس جمهور در باره تهدیدهای امنیتی گروه های تروریستی علیه خبرنگاران و رسانه ها اظهار داشت که به هیچ وجه نباید تسلیم خواسته ها و مطالبات تروریستان شد و هم چنان در برابر آن ها ایستادگی باید کرد.
وی به نهادهای امنیتی در مناطق نا امن که رسانه ها مورد تهدید قرار می گیرند، هدایت داد از حداکثر امکانات خویش در راستای حفاظت از خبرنگاران و رسانه ها استفاده کنند.
براساس اجندا، موضوع حقوق خبرنگاران به شمول چگونگی قرار داد، اشتغال، بیمه و تقاعد آنان، بخش مهمی از اجندای امروز جلسه کمیته مشترک رسانه ها و حکومت را تشکیل می داد. این موضوع را اعضای جلسه به تفصیل مورد بررسی قرار داده و هریک نظرات و پیشنهادات خود را به جلسه ارائه کردند.
پس از بررسی و جمع بندی پیشنهادات، فیصله شد که در این زمینه یک جلسه کاری مشترک میان وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین، وزارت عدلیه، وزارت اطلاعات و فرهنگ و فدراسیون ژورنالیستان برگزار شود تا تطبیق مقرره طرز تأسیس و فعالیت رسانه های همگانی خصوصی و بررسی تخطی های رسانه ها از حقوق کارمندان شان، مورد بررسی قرار بگیرد.
گفتنی است که در همین راستا، چگونگی فعالیت صندوق حمایت از خبرنگاران نیز در جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و فیصله شد که براساس طرزالعمل مربوطه، از فعالیت گذشته این صندوق به کمیته گزارش داده شود تا در مورد فعالیت بعدی آن، کمیته تصامیم لازم را اتخاذ نماید.ختم/ عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا