جهان

میزان ابتلا به ویروس کرونا در چین بار دیگر افزایش یافته است

بیجینگ/دویچوله/۹ اسد/ باختر
چین از بالاترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سه ماه گذشته خبر داده است. در یک شبانه روز گذشته ۱۰۱نفر به این ویروس آغشته شده اند. بیشترین شمار مبتلایان در ایالت سینکیانگ و شهر بندری دالیان ثبت شده است.
  گسترش مجدد ویروس کرونا در شهر بندری دالیان و ایالت سینکیانگ مقام های این کشور را نگران کرده است. مسوولان صحی روز چهارشنبه گفتند که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۱ نفر تازه به ویروس کرونا مبتلا شده اند.
چین بیشترین سطح مبتلایان در یک شبانه روز را در ماه اپریل ثبت کرده بود. آمار تازه نشر شده دوباره به بالاتر از ۱۰۰ نفر در روز رسیده است که از مرز آن زمان هم گذشته است. تمرکز مقام های صحی فعلی روی اپیدمی ویروس کرونا در یک بازار فروش جانوران بحری در شهر بندری دالیان است. تا روز چهارشنبه ۵۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است. این شهربزرگ چین میلیون ها باشنده دارد.
تراکم جمعیت در سینکیانک و دالیان بالاست و خطر شیوع سریع بیشتر شده است.
برای اولین بار ویروس جدید کرونا در ماه دسمبر سال گذشته میلادی از شهر ووهان چین شایع شد.
براساس آمار رسمی، در حال حاضر فقط ۴۸۲ تن در چین به خاطر بیماری تنفسی کووید۱۹ در شفاخانه ها بستری اند. از آغاز بحران کرونا تاکنون، ۸۴۱۶۵ تن در آن کشور به این ویروس مبتلا شده  اند و ۴۶۳۴ تن جان باخته اند.                                                                                                                                                                                                                                                                          فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا