اخباراقتصادجامعه

خان جان الکوزی:  در ماه رمضان تقاضا بیشتر و عرضه کمتر است

کابل /21 حمل/باختر

اینکه چرا قیمت مواد ارتزاقی و خوراکه در ماه مبارک رمضان بیشتر می شود، خان جان الکوزی معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان می گوید تقاضا زیاد می شود.

خان جان افزود که بدبختانه زماین که تقاضا زیاد شود وعرضه کم، دکانداران شروع به بی انصافی می‌کنند و کدام قانون خاص برای مدیریت بازار وجود ندارد. زمانی که قانون وجود نداشته باشد بناً تاجر می‌تواند به هر قیمتی که بخواهد نرخ‌ها را بلند می‌برد.

الکوزی افزود، ده روز است که گمرک اسلام قلعه و گمرک تورغندی راه آن مسدود است حتی اسناد یک کانتینر هم طی مراحل نمی شود که یک حالت خراب به وجود آمده است.

به گفته موصوف در کل در اکثر کشور های اسلامی نرخ مواد سوخت و بوره بلند رفته است.

الکوزی خاطر نشان ساخت ما موضوع بلند رفتن نرخ مواد خوراکی را جدی می گیریم که بیشتر از این بلند نرود و با شاروالی کابل و وزارت صنعت و تجارت در این مورد کمیسیونی که داریم کوشش می کنیم که نرخ در بازار مدیریت شود.

از سوی دیگر بسیاری از مردم  به این باور استند که تاجران به خاطر منفعت و سود بیشتر، پیش از فرا رسیدن ماه رمضان مواد خوراکه به خصوص آرد، روغن، برنج، بوره و سایر مود اولیه را ذخیره می‌کنند تا عرضهٔ این مواد در بازارها کاهش یافته و نرخ آن افزایش یابد.نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا