جهان

وزیر امور خارجه امریکا:ایالات متحده امریکا مرکز عملیات تاکتیکی در پاکستان ساخته است

واشنگتن/دان/باختر/18 جدی
جان کری، وزیر امور خارجه امریکا گفته است که پاکستان در میان کشور های کلیدی است که امریکا در آن مراکز مدرن  امنیتی را ساخته است.
بنابر یادداشت 21 صحفه ای که از سوی این دیپلومات ارشد امریکا به نشر رسیده در آن همچنان آمده است که افغانستان و عراق نیر در میان کشور های است که بارک اوباما چنین مراکز را در آن ایجاد کرده است. اما در یادداشت گفته نه شده است که این مراکز را چه وقت سلخته و اداره آن توسط کی و چگونه است.
یادداشت فقط می گوید که حکومت اوباما مراکز عملیات تاکتیکی امنیتی در کشور های کلیدی مثل افغانستان، پاکستان و عراق ساخته است.
حکومت بارک اوباما، رییس جمهور امریکا در تاریخ 20 جنوری سال 2017 م ختم میشود و قدرت به دوناد ترامپ ریس جمهور منتخب آنکشور واگذار خواهد شد.
جان کری در این یادداشت گفته است که در زمان به قدرت رسیدن اداره بارک اوباما، افغانستان و پاکستان پناه گاه القاعده بود ولی طی هشت سال اخیر تلفاتی زیادی به هسته رهبری آن گروه وارد آمده و اسامه بن لادن، رهبر آن گروه از بین رفته  و رهبر اصلی این گروه را که اسامه بن لادن است نابود کند.
در این یادداشت همچنان آمده است که افغانستان تا سر پای استاد شدن خود فاصله دارد و افغانستان در سالهای پیشرفت های که ما به وجود آورده یم در سالهای پیشرو حفظ کند.
حکومت اوباما در دوره ریاست خود برای یک افغانستان با امن و صلح آمیز تلاش کرده . هشدار داده است که ما باید برای حمایت مردم افغانستان و آینده با امن آنان تلاش کنیم و این تلاش های خود را برای ماه ها و سال های آینده ادامه بدهیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا