امنیت

گوسفند دزدکه قوماندان داعش شد

کابل باختر/ 6/ عقرب
گروه داعش 36 باشنده ملکی ولایت غور رادرانتقام ازقتل ملا فاروق قوماندان شان تیرباران کردند.
گزارشگرآژانس باختر مینگارد : روزسه شنبه 4 عقرب سالجاری در منطقه غلمین درشمال شهر فیروز کوه نیروهای امنیتی و خیزش های مردمی با گروه از مهاجمان مسلح وابسته به گروه داعش که ازسوی فردی بنام ملا فاروق درگیرشدند .
فاروق اضافه از یکهزارو پنجصد رس گوسفند اهالی را غارت کرده بود او قصد داشت تا گوسفندهای سرقت شده را به مرغاب انتقال دهد مگر ملا فاروق دردرگیری با افراد خیزش مردمی و نیروهای امنیتی کشته شد . همراه با او شماری از افرادش و پسریک قوماندان دیگر گروه طالبان نیز کشته شدند . مرگ ملا فاروق حس انتقام گیری را برای افراد باقی مانده او به میان آورد و آنها با ربودن حدود 36 روستایی که شامل کشاورزان و دروگران وافرادکسبه کار دیگر بود درصدد به گرفتن انتقام شدند و همه افراد ربوده شده را بر گلوله بستند و به این ترتیب صفحه دیگر برکتاب جنایات شان زیاد کردند.
ملا فاروق شخص که درجنگ با افراد خیزش مردمی و نیروهای امنیتی کشته شد. گذشته زشت و سیاه داشت او پیشتر از آنکه یک قوماندان شد یک دزد بود دزدی گوسفند و گاو برای او به یک عادت تبدیل شده بود و مردم محل حکایت های زیادی از جنایت او به خاطر دارند.
فاروق که هنگام مرگ حدود سی و هفت سال عمرداشت دراوایل دهه هشتاد خورشیدی مدتی را درصفوف پولیس نیز سپری کرده بود، مگر اندیشه های افراطی و عادت اوبه اعمال ناپسند ساحه فعالیت او را دردستگاه پولیس محدود وتنگ ساخت و سرانجام باارتکاب یک جنایت که ماین گذاری در برابر عساکر افغان و خارجی بود به سوی یک قوماندان طالبان گریخت او مدتی را با قوماندان احمد که مردسالخورده بود مگر برای طالبان کارمیکرد سپری نمود، قوماندان احمد سه سال قبل درپی یک منازعه شخصی با قوماندان دیگر از طالبان کشته شد با مرگ قوماندان احمد دیگر او نمیتوانست از نام طالبان بجنگد .
مردم محل میگویند که ملا فاروق گروه جداگانه را تشکیل داد و با آدم ربایی ، قتل درمقابل پول ، غارت اموال مردم بخصوص سرقت مواشی به حیات خود ادامه داد مگر زمانیکه داعشی ها درننگرهار برای خود جای پا پیداکردند فاروق با پسر قوماندان احمد و همکار دیگر شان قاری رحمت به ننگرهار رفته و کمک داعش را التماس کردند سرانجام روابط میان دو طرف برقرارشد و فاروق به ملا فاروق تغییر نام یافت و به زادگاهش درغور برگشت او بایدکاری مینمود تا بتواند اعتماد داعش را به خود جلب کند همان بودکه 14 هموطن مسافر ما رادرمسیر ولسوالی دولتیار –فیروزکوه ذریعه یک جلاد اش بنام مزمل به قتل رسانید مزمل و قاری رحمت الله بعداً ازسوی نیروهای امنیتی گرفتار شدند مگر زمان مدت حبس قاری رحمت الله کوتاه بود زیرا او توانست درجمع شماری دیگر از افراد طالبان درزمان حکومت حامدکرزی آزاد شود.
ملا فاروق با گردآوری حدود 200 نفر که عمدتاً از قماش خودش بودند به داعش در غور هویت و نام دهد مگر سرانجام گوسفنددزد دیروز درخیزش مردمی کشته شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا