سیاست

فرمان تقنینی ریاست جمهوری در طرح قانون تنظیم خدمات انرژی برق تصویب شد

کابل باختر16 جدی
ولسی جرگه امروزفرمان تقنینی ریاست جمهوری را در طرح قانون تنظیم خدمات انرژی برق تصویب کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ولسی جرگه به آژانس باختر: در جلسه ای که به ریاست عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه برگزار گردید اعضای ولسی جرگه در وقت امتیازی موضوعات مهم و اساسی کشور را مورد بحث قرار دادند.
اعضای مجلس با مطرح ساختن موضوعاتی چون عدم شفافیت در امر مبارزه علیه مواد مخدر و حریق آن،نبود شاروال در شهر کابل،افزایش نا امنی ها و انفجار در کشور همزمان با روند مذاکره صلح با پاکستان،تأکید بر توزیع تذکره الکترونیکی،پیشنهاد تقدیر از تیم ملی فوتبال کشور،وضعیت وخیم امنیتی در ولایت سرپل،شکایت مردم مالستان غزنی از ولسوال این منطقه،تغییر طرز العمل تبدیلی محصلین در وزارت تحصیلات و متوقف شدن تبدیلی محصلین،تأکید بر رها سازی ولسوالی های وردوج و یمگان ولایت بدخشان از تسلط طالبان،انتقاد از برکناری معاون والی ولایت هلمند به دلیل انتقاد از حکومت و برکناری معاون ولایت غزنی به دلیل عدم برخوردش با تظاهرات صلح آمیز مردم غزنی ،افزایش نا امنی در ولایت کندز و قطع برق و آنتن از سوی طالبان در این ولایت و درخواست همکاری همگانی برای تقویت و بهبود نظام کنونی از مسئولین امور خواهان رسیده گی به این موضوعات شدند.
در جلسه،از اتهامات مولوی عبدالصبور علیه علیحضرت امان الله خان به شدت انتقاد صورت گرفت و اظهارات وی محکوم گردید.شماری از اعضای مجلس از علیحضرت امان الله خان به نیکویی یاد نموده،وی را مرد مبارزه و روشنفکر تلقی نمودند که در برابر استعمار انگلیس و برای استقلال افغانستان مبارزه کرد.
در همین حال،از ابتکار ریاست جمهوری مبنی بر ارایه  گزاش والیان ولایات با حضور داشت وکیلان ولایات مربوط استقبال صورت گرفت و اما تأکید شد که بیشترین توجه به بهبود وضعیت امنیتی ولایات نیز معطوف گردد.
رئیس مجلس با استقبال از این اقدام حکومت،تأکید نمود که گام های عملی برای کارهای عملی روی دست گرفته شود.
رئیس ولسی جرگه همچنان به کمیسیون های امنیت داخلی،تفتیش مرکزی،عدلی و قضایی و کمیسیون مصئونیت وظیفه سپرد تا در مورد اظهارات عبدالظاهر قدیر و بررسی وضعیت سمت مشرقی هیئتی را تعیین نموده،موضوع را به بررسی گیرند.
در جلسه همچنان در پیوند به تنش های موجود در خاور میانه اعلامیه ولسی جرگه صادر گردید و بر حفظ یکپارچگی امت مسلمه و کشورهای اسلامی تأکید صورت گرفت.
در ادامه،مطابق آجنداء سید اکرام الدین معصومی معاون کمیسیون مواصلات و مخابرات و انجنیر صاحب خان و شاه گل رضایی اعضای این کمیسیون طرح فرمان تقنینی ریاست جمهوری را در قانون تنظیم خدمات انرژی برق ارائه نمودند.
در این طرح قانون تعدیل مبنی بر اعلان مصرف بل برق در هر ماه صورت گرفت و این فرمان تقنینی با اکثریت آراء به استثنای سه کارت سرخ به داخل 12 فصل و 53 ماده تصویب گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا