فرهنگ

تایید اعضای انتخابی کمیته مصونیت و امنیت خبرنگاران و رسانه های هرات

هرات 6 حوت باختر
اعضای انتخابی کمیته مصونیت و امنیت خبرنگاران و رسانه های هرات دیروز بار دیگر از سوی جامعه خبرنگاری مهر تایید خوردند.
در پی کشمکش جهت انتخاب اعضای این کمیته در ولایت هرات روز چهارشنبه هیاتی از فدراسیون ژورنالیستان و رسانه های کشور متشکل از شخصیتهای مطرح ژورنالیستی به شمول خلیل مینوی رئیس عمومی آژانس باختر از مرکز کشور به هرات سفر نموده و امروز در یک نشست با خبرنگاران ساختار‌های مختلف را جهت انتخاب اعضای این کمیته مطرح ساختند.
فهیم دشتی مسئول این فدراسیون در کشور با اشاره به مشکلات رسانه ها به شرح طرزالعمل وچگونگی ایجاد این کمیته در ولایات پرداخت.
احمدی رئیس څارنوالی نیز خبرنگاران را به اتحاد و همدیگر پذیری دعوت نمود و فعالیتهای خبرنگاری در هرات را به دیده قدر نگریست.
همچنان جیلانی فرهاد سخنگوی ولایت هرات نحوۀ انتخابات وگزینش اعضای این کمیته را در یک انتخابات شفاف تذکر داد و گفت : در پی انتخاب این افراد کمیته چندین جلسه را برگزار نموده است.
او همچنان دستاوردهای این کمیته را برشمرد.
در این نشست خبرنگاران و مسئولان نهادهای حامی خبرنگاران هر کدام دیدگاه خود را درخصوص نحوۀ گزینش اعضای کمیته مصونیت وامنیت خبرنگاران و رسانه های هرات بیان داشته بر اتحاد بین اصحاب رسانه ها تاکید داشتند.
در این میان در پی نظر سنجی و رای گیری آزاد و علنی بر ادامه کار افرادی که قبلاً از سوی خبرنگاران طی برنامه انتخاباتی معرفی شده بودند، توافق گردید.
چند ماه قبل خبرنگاران هرات درانتخابات آزاد فواد احمدی، مطمئن و بیات را به عنوان اعضای انتخابی خود به کمیته معرفی نموده بودند که با واکنش برخی از افراد مواجه شد.
در پی مخالفت و معرفی افراد انتصابی از سوی فدراسیون ژورنالیستان و رسانه های کشور فعالیتهای دادخواهی خبرنگاران هرات از چند هفته بدین سو آغاز گردید که این دادخواهی ها سفر هیات اعزامی مرکز و رای گیری دو باره را بدنبال داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا