اخبارجامعه

وزارت ترانسپورت درحال جستجوی را‌ه‌های حل برای رفع مشکلات ترانسپورت شهری است

کابل/ 10 جدی / باختر

مسوولان در وزارت ترانسپورت وضعیت کنونی ترانسپورت شهری را در کابل نگران کننده دانستند و می‌گویند که به دلیل نبود زیر بناهای ترانسپورتی و مسدود بودن جاده‌ها توسط دست فروشان راه اندازی بس‌های شهری در کابل‌ دشوار است.

به گزارش آژانس باختر؛ قدرت الله ذکی وزیر ترانسپورت  روز گذشته در ورکشاپ” تحلیل محیطی جهت تهیه پلان استراتیژیک وزارت ترانسپوت برای سال‌های ۱۴۰۰- ۱۴۰۴ خرشیدی” گفت که وضعیت ترانسپورت‌ شهری در کشور نگران کننده است و این وزارت در حال جستجوی را‌ه‌های حل این وضعیت است.

ذکی افزود که زیربناهای ترانسپورتی در کابل با مشکل مواجه است و در حال حاضر هیچ گونه ترمینال معیاری، ایستگاه‌های مشخص توقف و پارکینک وجود ندارد.

وزیر ترانسپورت گفت که شرکت‌ها و اتحادیه‌های ترانسپورتی با چالش‌ها و مشکلات زیادی مواجه است و این وزارت تلاش دارد تا فعالیت این شرکت‌ها را در چارچوب قانون ترانسپورت عیارکند. او تاکید کرد،موترهای فرسوده که در آلودگی‌ هوا تاثیر زیادی دارد در شهر کابل در حال گشت و گذار است و وزارت ترانسپورت تلاش دارد که این موترها را متوقف کند.

ذکی، وزارت ترانسپورت را اداره عایداتی و خدماتی عنوان کرد و گفت که جمع آوری عواید در این وزارت قابل قبول نیست و مشکلات خاصی در این بخش وجود دارد. او تاکید کرد که وزارت ترانسپورت در حال ایجاد دروازه‌های الکترونیکی و حذف پول فزیکی در جمع‌آوری عواید است.

قهار ادیبی،رییس خدمات عامه شهری وزارت ترانسپورت گفت که جاده‌های شهر کابل به دلیل افزایش جمعیت،دست فروشان و فعالیت‌ موترهای شخصی به عنوان تکسی شهری مسدود است و باز کردن جاده وظیفۀ ریاست ترافیک و شاروالی کابل است.

او گفت؛بس‌های شهری که در گذشته فعالیت داشتند به دلیل عوارض و نبود قطعات آن تخریب شده است  و قرار است ۳۵۰ بس تخریب شده ترمیم شود.  ادیبی افزود که کشور هندوستان ۱۰۰۰ بس شهری را به افغانستان کمک کرده است و در آینده وارد کشور می‌شود.

بااین‌حال،هیچ گونه بس‌های شهری دولتی در کابل برای حمل و نقل مسافران شهری وجود ندارد. بیشتر شهروندان با استفاده از وسایط شخصی که به عنوان تکسی فعالیت می‌کند رفت و آمد می‌کنند. سیداحمد راشد کاشفی همکارقلمی آژانس باختر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا