جامعه

دوسیه عاملان جنایت که حدود پانزده روز قبل درپغمان اتفاق افتاد به محکمه سپرده شد

کابل باختر/ 15/ سنبله
دوسیه جنایی دسته یی ازجنایتکاران که متهم به سرقت ، رهزنی و تجاوزجنسی درولسوالی پغمان اند تکمیل گردیده و دوسیه نسبتی این جانیان صبح امروز ازسوی لوی څارنوالی تسلیم محکمه مربوط گردید.
به گزارش آژانس باختر ، بصیرعزیزی سخنگوی لوی څارنوالی امروز به خبرنگاران گفت ، لوی څارنوالی دوسیه نسبتی متهمین راکه درحادثه رهزنی ، سرقت وتجاوز دخیل اند تکمیل نموده و آن را تسلیم محکمه مربوط داشته است .
او از محاکم کشور میخواهد که به این دوسیه همچولوی څارنوالی به اسرع وقت رسیدگی نمایند.
به گفته عزیزی، دراین دوسیه ده نفر دخیل دانسته شده اند که هفت نفر شان درقید قراردارند مگر سه نفر دیگرشان فراری اند که به زودی گرفتار خواهند شد.
وی واضح ساخت که دوسیه نسبتی جنایتکاران که درقضیه پغمان دست دارند بدون خلاء حقوقی تکمیل شده است .
همچنان متهمین درجریان تحقیق ازحق داشتن وکیل مدافع برخورداربودند و درمحکمه نیز این حق آنها رعایت خواهد شد.
سخنگوی لوی څارنوالی یاد آورشد که چگونگی جرم این ده نفر درجریان تحقیق مشهود بوده موارد اثبات جرم دردوسیه به گونۀ قوی وجود دارد.
وی یاد آورشد که ازجمله این ده نفر ، سه نفر شان مجرمین متکرر اند که قبلاً دوره های زندان را سپری کرده و آزاد شده اند.
به گفته سخنگوی لوی څارنوالی با مدارک تثبیت شده جرم این ده نفر از ماده 15 قانون جرایم علیه امنیت داخلی کشور ماده های 6 و7 قانون مبارزه با قاچاق انسانی و ماده های 152 و 156 قانون جزا تخطی کرده اند که حکم این ماده های قانون واضح است و آن مطالبه اشد مجازات برای عاملان این جنایت خواهد بود.
بصیر عزیزی میگوید: هرگاه حکم محکمه مطابق به خواست آنها نباشد ، لوی څارنوالی استیناف طلب و درصورت ضرورت به تمیز مراجعه خواهدکرد .
لوی څارنوالی خواستار حکم اشد مجازات برای این جنایتکاران است .
باید گفت که درشب اول سنبله اعضای یک خانواده که بعداز انجام یک مراسم شب خینه از پغمان روانه شهر بودند درمسیر راه ازسوی شماری از رهزنان مورد حمله قرارگرفتند.
رهزنان ضمن آنکه پول ، زیورات و اثاثیه آنان را سرقت کردند اعضای این خانواده را اذیت نیز نمودند.
این واقعه، فعالان جامعه مدنی ، مدافعان حقوق زن و بالاخره تمامی شهروندان را احساساتی ساخته و همه برای عاملان این جنایت خواستار صدور حکم اعدام اند.
سخنگوی رییس جمهور گفته است اگر محکمه اعدام این جنایتکاران را صادر کند رییس جمهور در امضاء آن درنگ نخواهدکرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا