سیاست

نشست‌ مشورتی با نهادهای جامعه مدنی کابل در راستای هم‌صدایی در روند صلح برگزارشد

کابل/۲۵سرطان/باختر
به منظور فراگیر‌سازی روند صلح و دریافت نظرات نهادهای مدنی و آگاهی از خواست های مردم، لیلا جعفری رئیس تشکل‌های سیاسی و نهادهای جامعل مدنی وزارت دولت در امور صلح، با شماری از نهادهای مدنی کابل دیدار کرد.
لیلاجعفری با قدردانی از حضور فعال نهادهای جامعه مدنی در امر آگاهی‌دهی به مردم، در ابتدابا اشاره به فعالیت‌های وزارت دولت در امور صلح بر لزوم نقش سازندۀ نهادهای جامعه مدنی در روند صلح اشاره کرد و گفت: همدیگر‌پذیری و نقش فعالانه زن و مرد در عرصه‌های حکومتی و اجتماعی، از اصول قانون اساسی و حقوق شهروندی است که نهادهای جامعه مدنی در تقویت این باور در بین مردم نقش عمده دارند.
وی افزود:" وظیفه ما است که از زوایای صلح آگاهی لازم  به جامعه دهیم تا مردم با حقوق و مسؤلیت‌های‌شان در این باره آشنا شوند.
وی، نظارت بر روند صلح را حق مردم و نهادهای جامعه مدنی دانست و تأکید کرد که همان گونه که رئیس‌جمهور تصریح کرده است هر آنچه که در مذاکرات صلح به پیش می‌رود باید به تصمیم و تأیید مردم افغانستان باشد که در این زمینه، نهادهای جامعه مدنی می‌توانند نقش پل ارتباطی  داشته باشند.
لیلاجعفری، نهادهای جامعه مدنی و مردم را صاحب اصلی صلح خواند و از آنان خواست که سهم فعالانه، رضاکارانه و داوطلبانه در عرصه صلح داشته باشند و در مقابل کاستی‌ها سکوت نکنند.
مسؤولان این نهادها هر کدام به عملکردهای‌شان در گذشته در زمینه صلح اشاره کرد و بر تقویت هم‌صدایی دولت و ملت در روند صلح تأکید نمود. آنان اعلام آمادگی کردند که به صورت رضاکارانه با آن وزارت همکاری خواهند کرد.
////////

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا