امنیت

تمامی منسوبان و مسوولان پولیس کابل تبدیل می شوند

کابل/  ۲۰ جدی/  باختر
وزارت داخله٬کار تطبیق طرحی را آٰغاز کرده است که هدف آن بهبود امنیت در شهر کابل است  . تغییر و تبدیلی تمامی منسوبان پولیس کابل و مسوولان آن در جریان سه ماه آینده جز این طرح است .
به گزارش آژانس باختر٬ بعد از آن که شکایات باشندگان کابل در مورد ازدیاد وقایع جنایی به خصوص قتل و باجگیری های خیابانی زیاد شد پولیس کابل اقدامات را غرض کاهش مشکلات جاری روی دست گرفته است.
به تازه گی مسعود اندرابی٬نامزد وزیر وزارت امور داخله از طرح رونمایی کرد که به موجب در جریان یک ماه آینده در وضعیت امنیتی کابل تحولاتی رخ خواهد داد.
مگر سخنگوی وزارت داخله حرف های دیگری هم برای بهبود امنیت در شهر کابل دارد .
نصرت رحیمی در صفحه فیسبوکش نگاشته است که تا سه ماه آینده تمامی منسوبان و مسوولان پولیس کابل تبدیل خواهند شد. او گفته است ( افرادی که به‌جای «پرسونل» قبلی گماشته می‌شوند، «کادرهای توانا و کارا» هستند که تا سطح لیسانس تحصیل کرده‌اند و پیش از پیش در تمام بخش‌های مربوط به کارشان آموزش دیده‌اند. با تطبیق این طرح بنیادی٬ باشندگان پایتخت شاهد تحولات مثبت در راستای حفظ امن و نظم عامه، مبارزه‌ جدی‌تر علیه مجرمان و شبکه‌های جرمی، بهبود در برخورد پولیس با مردم و اصلاحات کادری در صفوف پولیس ملی درشهر کابل خواهند بود. )
رحیمی تذکر داده است  که روی این طرح از مدتی به این طرف جدی کار شده است و تا کنون در مربوطات حوزه‌های اول و پنجم امنیتی شهر کابل و ولسوالی ده‌سبز تطبیق شده است.
این دو طرح در حالی به منصه اجرا در میایند که کابل روز های دشوار را سپری کرده است و شاهد قتل ها و رهزنی های خیابانی بوده است .
مگربرنامه های امنیتی که در دو٬ سه روز اخیر اجرایی شده است به باشندگان پایتخت امیدواری های تازه بخشیده است .
پولیس کابل٬واحد های گشت زنی را بیشتر کرده است و امکانات ریزرف را به کار انداخته است.
تنها در جریان شب گذشته( ۱۹ بر۲۰ جدی) بیست نفر به اتهام دخیل بودن در جرایم جنایی در کابل بازداشت شده است و ۲۲ موتر سایکل فاقد اسناد متوقف ساخته شده است.
یک شب قبل از آن ۱۸ نفر در پیوند به جرایم جنایی در شهر کابل بازداشت شده‌ بودند.
این در حالی است که امنیت ملی روز گذشته پنج ماین گذار را از ساحه ده سبز کابل بازداشت کرد.
این اداره همچنان گفته است در یک ماه اخیر ۷۶ تن را به  اتهام فعالیت‌های تروریستی، سرقت‌های مسلحانه، اختطاف و انتقال مواد مخدر از مربوطات حوزه‌های ۲۲ گانه شهر کابل بازداشت کرده است. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا