جامعه

استقبال مردم بغلان از آغاز گفتگو های صلح

پلخمری / باختر/ 23/ جدی
تمامی اقشار خسته از جنگ بغلان یگانه راه بیرون رفت از مشکلات و نا امنی های موجود درکشور  را همبستگی به تحقق یافتن مصالحه و گفتگو با طالبان میداند .
مردم بغلان ادعا دارند که تجربه به ما نشان داده که جنگ راه حل نبوده و درشرایط جنگ هیچ جناح برنده نبوده بلکه پیامد های جنگ، بدبختی و ازبین رفتن زیربناهای اقتصادی و اجتماعی میباشد.
فهیم الله صدیقی یکتن از فعالان جامعه مدنی درولایت بغلان ضمن استقبال از آغاز نشست چهارجانبه صلح افغانستان درپاکستان از آن به حیث گام ارزنده درامر پائین یافتن نا امنی ها درکشور یاد نموده و تامین شدن صلح و قطع جنگ و ناامنی را نیاز مبرم افغانها خواند.
محمد حسین اکبری خطیب و امام مسجد جامع جعفریه کارته نو شهر پلخمری از آغاز مذاکرات چهارجانبه دولت افغانستان با طالبان به اشتراک نمایندگان کشورهای چین ، پاکستان و امریکا خرسندی نموده، علاوه کرد: مشوره و گفتگو فرهنگ قرآن بوده بناً به منظور هدایت کتاب آسمانی قرآن عظیم الشان ما علما حمایت کامل و بیدریغ مان را ازآغاز مذاکرات چهارجانبه افغانستان با طالبان در امر تحقق یافتن صلح و قطع جنگ و نا امنی درکشور ابراز می داریم.
شکریه اصیل یقین رییس اطلاعات وفرهنگ ولایت بغلان و یکتن از فعالان زن آغاز گفتگو و مذاکره صلح چهارجانبه را روزنه امید به سوی سعادت و خوشبختی مردم افغانستان تلقی نموده و روی احترام گذاشتن طرفین درگیر، قانون اساسی و دموکراسی و حقوق زن که جز دستاوردهای دیرینه میباشد، تاکید بعمل آورد.
وی از دولت میخواهد که باید پروسه مذاکره و گفتگو را درفضای کاملاً شفاف و تحت نظر مطبوعات و رسانه ها پیش برده و از نوع بازی های پشت پرده که عواقب بد و بی اعتمادی را به این پروسه بر می آورد خود داری بعمل آید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا