سیاستاخبار

جرگه صلح، نسل نو و جوانان در فراه برگزار شد

فراه/2 جدی /باختر

جرگه یی زیرنام صلح، نسل نو و جوانان با اشتراک صدها جوان از نهادها دولتی، شوراهای جوانان، نهادهای تحصیلی و تعلیمی فراه امروز درمرکز آن ولایت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر، محمدعوض دانیال به نمایند گی از گروه تماس جوانان برای صلح و کمیسیون برگزاری جرگه در مورد موقعیت مهم تاریخی کشور برای برقراری صلح پایدار صحبت کرد و چگونگی برگزاری چنین جرگه ها را در فراه و سایر ولایت ها واضح کرد.

استاد عبدالصمد وزیری رییس موسسۀ تحصیلات عالی ابونصر در مورد ضرورت، اهمیت و پیامدهای صلح صحبت کرد و ازصلح به عنوان اساسی ترین ضرورت کشور یاد کرد و کار برای برقراری صلح را وظیفۀ هر شهروند این کشور به خصوص جوانان یاد کرد.

نفیسه بارکزی رییس امور زنان فراه در مورد نقش زنان در این زمینه صحبت کرد و نقش آنان را در برقراری صلح مهم و اساسی خواند.

مفتی عبدالکریم ناصح عالم دینی،  مسوول اتحادیۀ معلولان فراه، مدیر مکتب خصوصی مولانا جلال الدین محمد بلخی و اعضای کمیسیون برگزاری جرگه،  در مورد جایگاه صلح در اسلام و دیدگاه اسلام در مورد صلح و جنگ صحبت کردند.

دربخش دوم جرگه، جوانان در کمیته های ده گانه به بررسی و جمع آوری نظرها در مورد سوال های مشخص که منعکس کنندۀ دیدگاه های جوانان در مورد مذاکرات صلح افغانستان بود به بحث پرداختند و دیدگاه ها و خواسته های شانرا در مورد روند صلح افغانستان با هم شریک کردند.

 در ختم جرگه قطعنامه یی که جرگه و استادان رهنما ترتیب کرده بودند ارائه شد. محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا