جامعه

نیاز به الگو برداری مسلمانان از مکتب حسین ویاران باوفایش

کابل 29 سنبله باختر
امام حسین درراه آزادی وآزاده گی جانش رافداساخت تابرای پیروانش الگو باشد.
دهم محرم درس آشکار و روشنی است برای تمام مسلمانان تادرمقابل دشمنان نهراسند ودرراه رسیدن به هدف حتی جان شانرا فدا سازند .
یاران امام حسین باوجودی که  به این موضوع پی برده بودند که می‌خواهند برای چه چیزی برزمند و جان شیرین‌شان را با تشنه‌کامی در نبرد بسیار نفس‌گیر با دشمن از دست بدهند ولی امام حسین را تنها نگذاشتند
ایشان نوادهٔ رسول مکرم اسلام را یاری کردند تا دین جد او حضرت محمد مصطفی(ص) را از کژی‌ها و انحرافاتی که توسط یزید ایجاد شده بود را نجات بخشند.
واقعهٔ کربلا از ابتدا تا انتهایش برای جامعهُ اسلامی درس‌های بسیار آموزنده و مفید دارد که اگر به آن توجه کنند ثمربخش خواهد بود.
حالا هم ملت غیور و نیرومند افغانستان بخصوص مردم هوشیار و شهید پرور هرات همه دست به دست ه داده عزم قاطع و آهنینی همچون عزم یاران امام حسین داشته باشیم تا در کنار هم ، با کمک و یاری هم و با انگیزهٔ ثابت و محکم نجات بخش کشور عزیز و درد دیدهٔ‌مان افغاستان از چنگ اشرار  و ظالمین، مشکلات و چالش‌ها و دشمنان تشنه به خون آن باشیم.
بیائید دهم محرم، روز عاشورا، روز عزای نوادهٔ رسول گرامی اسلام را بهانه دانسته همه باهم در کنار هم با صمیمیت و عزم راسخ این روز را گرامی بداریم و با ریختن چند قطره اشک کینه  کدورت‌های دیرینه را از دل‌های‌مان پاک سازیم تا ارمغان‌آور صلح  آرامش در زندگی‌مان باشیم.
به امید یک افغانستان آزاد، آباد، آرام، عاری از جنگ و خشونت و پر از مهر و صفا و صمیمیت.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا