سیاستاخبارامنیتTOP

مشاور امنیت ملی: مابرای جنگ آماده هستیم

کابل/ ۱۸دلو / باختر

مشاور امنیت ملی می گوید: طالبان مانع صلح اند، آنان در روند صلح بهانه جویی می کنند و برای جنگ آماده می شوند و به این ترتیب ما مجبور به دفاع مقدس استیم.

به گزارش آژانس باختر: حمدالله محب که امروز بعد از نشست مسوولان امنیتی و دفاعی در جمعی خبرنگاران سخن می گفت، طالبان را متهم کرد  که در روند صلح بهانه جویی می کنند، میز مذاکره را ترک گفته اند  و آمادگی خود را برای جنگ اعلام داشته اند.

محب گفت: اگر طالبان برای جنگ آماده می شوند، ما هم مجبور به دفاع مقدس استیم.

او این ادعا طالبان را رد کرد که گویا رییس جمهوری مانع صلح است، محب گفت« اگر رییس جمهوری مانع صلح می بود به دوحه هیئت نمی فرستاد و زندانیان طالبان را رها نمی کرد.»

وی علاوه کرد که کسانی که نه مذاکره می کنند و نه صلح می خواهند،بل به کشتار مردم ادامه می دهند آنان طالبان استند.

مشاور امنیت ملی در مورد سفر های اخیر هیئت سیاسی طالبان به شماری از کشورها گفت: همۀ این کشور ها از طالبان خواسته اند،به صلح حاضر شوند و برای طالبان فهمانده شده است که هیچ کشوری موافق نظام طالبانی نیست.

او همچنان گفت: ما تاکنون در دفاع فعال قرار داشتیم و این کار را به خاطری انجام دادیم که شانس تقویت صلح در کشور بیشتر شود.

در این نشست خبری، مسعود اندرابی وزیرامور داخله با اطمینان گفت که طالبان ظرفیت سقوط هیچ شهری را ندارند.

او با اشاره به تحرکات اخیر طالبان در قندهار گفت : هسته و ماشین جنگی طالبان در قندهار سقوط کرده است، آنان برای ادامۀ جنگ در این ولایت موفق به جمعآوری سرباز و افراد نشدند و مجبور شدند که از فراه و ولایت های دیگر افراد شان را جمع کنند و به قندهار انتقال دهند که این نیروی شان  یا در مسیر تلف شدند و یا هم در میدان جنگ.

او رهبری طالبان را که در دوحه و پاکستان زندگی می کنند متهم کرد که از حال و وضعیت عساکر شان اطلاع ندارند.

اندرابی گفت: در نشست امروز، یکی از بحث ها، آمادگی های لوژستیکی برای مقابله با تحرکات طالبان بود،او هشدار داد: اگر طالبان جنگ را انتخاب کنند ما آماده دفاع استیم.

مسوولان امنیتی و دفاعی در حالی از آٖمادگی هابرای دفاع در برابر طالبان سخن می گویند که دیروز یک روزنامۀ امریکایی به قول از رهبری طالبان نوشت:رهبری طالبان به افراد شان دستور ختم تعطیلات زمستانی را داده اند و از آنان خواسته اندکه به میدان های جنگ برگردند. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا