اخبارامنیتفرهنگ

شورای امنیت ملی: رسانه ها باید مبتنی براسناد  ومدارک حرف بزنند

کابل/  ۱۳ جدی/ باختر

در حالی که شماری از رسانه های خارجی و داخلی از قول مقام های امریکایی گفته اند که  چین برای هدف قراردادن نیروهای امریکایی درافغانستان شبه نظامیان را تشویق مالی کرده است، شورای امنیت ملی ریاست جمهوری می گوید: در این خصوص اسناد ومدارکی در دست ندارد.

به گزارش آژانس باختر، پایگاه خبری وبگاه «آکسیوس» در گزارشی که به روز پنجشنبه منتشر کرد، از قول دو مقام کاخ سفید گفته است: چین با تشویق مالی شبه نظامیان در افغانستان تلاش کرده است که نیروهای امریکایی درافغانستان را هدف قراردهند.

  وبگاه «آکسیوس» به نقل از دو مقام ارشد دولتی امریکا نوشته است، دولت ترامپ اطلاعات تأیید نشده‌ یی را که  در آن ادعا شده است، چین به بازیگران غیردولتی در افغانستان پیشنهاد حمایت مالی داده است که نظامیان آمریکایی را در این کشور هدف بگیرند، از طبقه‌ بندی محرمانه خارج کرده است.

این مقامات گفته اند: اطلاعاتی راکه قرار است از طبقه‌ بندی  محرمیت خارج شود،به  تاریخ هفدهم دسامبر توسط «رابرت اوبرایان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به ترامپ رییس جمهوری امریکا گزارش داده است و مسوولان نهاد های مختلف امریکا در تلاش استند که گزارش‌های اطلاعاتی اولیه را ارزیابی کنند.

در گزارش از این دو مقام امریکایی نام گرفته نشده است مگر از قول آنان گفته شده است« ما با احتیاط با گزارش‌های اولیه برخورد می‌کنیم اما هرگونه گزارش اطلاعاتی مرتبط با امنیت نیروهای خود را بسیار جدی می‌گیریم.

این گزارش آکسیوس درشماری از رسانه های افغانی هم بازتاب یافته است اما شورای امنیت ملی ریاست جمهوری افغانستان می گوید که در این مورد اسناد و مدارکی در دست ندارد.

حشمت ناطق مسوول مطبوعاتی شورای امنیت ملی به خبرنگار آژانس باختر گفت: ما تا کنون به چنین موردی برنخورده ایم و چنین اسناد و مدارکی هم در اختیار ما قرار نگرفته است و به این ترتیب نمی توانیم چنین یک ادعا را تاتید کنیم.

او همچنان از رسانه ها خواست که در این مورد مبتنی براسناد و مدارک حرف بزنند و جوابگوی گفته های خود باشند. 

چین تا کنون در این مورد واکنش نشان نداده است.

قبل از این، نهاد های استخباراتی امریکا اتهام مشابه را علیه روسیه مطرح کرده بودند که روسیه و شخص ترامپ رییس جمهوری امریکا رد کرد.زیوری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا