جهان

برنامه هند برای ساخت توالت های خانگی

دهلی نوـ ایرنا-28 جوزا باختر
دولت هند با برنامه های مختلف فرهنگی و اقتصادی قصد دارد قضای حاجت در فضای باز را تا سال 2019 از این کشور محو کند.
حدود 636 میلیون هندی یعنی حدود نیمی از جمعیت این کشور توالت ندارند و از فضای باز برای قضای حاجت استفاده می کنند که این امر باعث مشکلات زیادی اجتماعی و فرهنگی برای این کشور شده است.
هند از این نظر مقام نخست در دنیا دارد و 636 میلیون نفر در این کشور از امکانات اولیه محروم هستند. بسیاری از روستاهای هند حتی توالت عمومی ندارند.
براساس آمار فقط 46.9 درصد از مجموع 246.6 میلیون خانوار هندی توالت دارند و بقیه، 3.2 درصد از توالت عمومی استفاده می کنند. و در این میان 49.8 درصد نیز در فضای باز قضای حاجت می کنند.
این درحالی است که 63.2 درصد از خانوارهای هندی دارای تلفن و 53.2 درصد از آنها نیز دارای تلفن همراه هستند و چندی پیش خبری در روزنامه ها چاپ شد که زنی خانه دار برای خرید تلفن همراه بچه اش را در هند فروخته بود.
روزنامه «تایمز آو ایندیا» به نقل از پولیس ایالت «اوتاراپرادش» اعلام کرد: 95 درصد از موارد تجاوز جنسی و آزار و اذیت در هند هنگامی رخ می دهند که زنان و دختران برای رفتن به توالت، خانه های خود را ترک می کنند.
«لوئیز جورجز آرسنالت» نماینده یونیسف می گوید: حدود 65 درصد از جمعیت روستایی هند در معرض دید عموم قضای حاجت می کنند. به همین دلیل زنان و دختران ترجیح می دهند قضای حاجت خود را تا شب به تاخیر بیندازند.
به گفته کارشناسان بهداشتی، میکروب های بیماری زا نظیر ویروس ها، باکتری ها، تک یاخته ها و انگل ها در مدفوع انسان های مبتلا به بیماری ها وجود دارند که این میکروب ها از راه آلوده کردن آب، خاک و غذا، راه خود را به درون بدن سایر انسان ها پیدا می کنند. به عنوان مثال اسهال به تنهایی سالانه 100 هزار کودک زیر 11 ماه را در هندوستان تلف می کند.
ختم/ خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا