اخبارتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به روزنامه های چاپی غیرحکومتی در پایتخت

کابل/ 2جدی/ باختر

شمار از روزنامه های چاپی غیرحکومتی در پایتخت به بحث روی مسایل مختلف سیاسی و نظامی کشور پرداخته اند.

روزنامۀ آرمان ملی٬ در صفحۀ اول زیرعنوان «واکنش مجلس نمایندگان به اظهارات رولاغنی: خانم لبنانی جایگاه حقوقی ندارد» نوشته است: اعضای مجلس نمایندگان در واکنش به اظهارات رولا غنی مبنی بر ادامۀ کار نامزد وزیران رد صلاحیت شده ازسوی مجلس، می گویند که او هیچ جایگاه قانونی ندارد و باید از چنین اظهاراتی خودداری کند.

رولاغنی در آخرین اظهارآتش٬ پارلمان را میدان خرید وفروش رای خوانده و گفته است که نامزد وزیرانی که از مجلس رای اعتماد نگرفته اند، به کارشان ادامه می دهند٬ اما نمایندگان مجلس به شدت به این اظهارات خانم غنی واکنش نشان دادند.

روزنامۀ اطلاعات روز٬ زیر عنوان فوزیه کوفی برنده جایزه٬ «تنوع و توسعۀ پایدار “خانه آسیا یا “CasaAsia” شد» نگاشته است: فوزیه کوفی٬ در بخش تنوع و انکشاف پایدار به خاطر فعالیت اش در عرصۀ حمایت از حقوق زنان و کودکان، نقش سیاسی اش برای صلح در افغانستان  و به خاطر تعهدش به آموزش کودکان و زنان “زولیو ریوس، در بخش فرهنگ و اجتماع به خاطر افشاگری اش از واقعیت چین و به عنوان رییس نشریه آبزرور سیاست چین و “IGADI” نشریه پیرویی “ساتوری ایدیسیون” در بخش اقتصادی و کارآفرینی به خاطر کارهای برجسته اش در نشر آثارهای مرتبط به جاپان در زبان آسپانوی» و «دانشگاه سانترقوماس فیلپین دربخش آموزشی وعلمی» جایزه خانه آسیا را از آن خود کرده اند.

روزنامۀ 8صبح٬ تحت عنوان «حیف ومیل نزدیک به 14میلیون افغانی از پول مبارزه با کرونا در قندهار» نگاشته است: مقام های محلی در قندهار نزدیک به 14میلیون افغانی را در جریان خریداری 65 قلم تجهیزات طبی برای مبارزه با ویروس کرونا دراین ولایت٬ حیف و میل کرده اند، خریداری این تجهیزات بیش از حد ضرورت انجام شده است و نرخ ارائه شده ازسوی شرکت قراردادی نیز حدود 49 درصد بلندتر از نرخ تخمینی این تجهیزات در بازار بوده است.

روزنامۀ صبح کابل٬ مطلب تحت عنوان «صالح: موترهایی که در شمارۀ پلیت شان “و-ج” نوشته شده است٬ متوقف می شود» نگاشته است: آقای صالح گفته است: “اطلاعات رسیده که ممکن است٬ تروریستان طالب و طالبان داعشی شمارۀ پلیت و-ج را تقلبی ساخته و فاجعه خلق کنند. لطفاً با موترهایی که پلیت آن و-ج است گشت وگذار نکنید. شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا