فرهنگ

فروشگاه آنلاین؛ شیوه نوین فروش کتاب در شهرهرات

شهرهرات 13 قوس باختر
در هفتمین دور نمایشگاه بزرگ کتاب هرات،  حدود ۶۰ غرفه کتاب ناشران داخلی و خارجی وجود دارد که در هر یک از این غرفه‌ها می‌توان انبوهی از کتاب‌ها را با مضامین متفاوت به چشم دید.
اما از میان این ۶۰ غرفه یکی از غرفه‌ها متفاوت به چشم میخورد، در این جا به جای کتاب تنها چند جوان را می‌یابی و بدون وجود هیچ کتابی، گویی همه کتاب‌های شان را به فروش رسانده اند.
اما در لوحه سر غرفه نوشته شده "کتاب‌فروشی آنلاین سعدی و شرکا"؛ با یکی از این جوانان که نامش بهروز آریان است در مورد تفاوت کارشان با دیگران و نحوه فعالیت شان پرسیدم.
بهروز گفت که قبل از شروع کارما همواره شنیده بودند که "هرات شهر علم و فرهنگ" و این عبارت ورد زبان همه شده است اما فرهنگ کتاب‌خوانی که یکی از نشانه‌های ثابت علم و فرهنگ است طی سال‌های اخیر در میان شهروندان این شهر کم‌رنگ‌تر به نظر می‌رسد.
بهروز می‌گوید: که این موضوع من و دوستانم را واداشت تا به دنبال راه‌های نوین در دسترس قرار دادن کتاب برای شهروندان باشیم و بلاخره با تلاش‌های مستمر به این نتیجه رسیدیم که فروش‌گاه آنلاین کتاب را راه اندازی کنیم؛ تا کنون بیش از شش ماه از فعالیت این فروش‌گاه می‌گذرد که به گفته این شرکا با استقبال رضایت‌بخشی از سوی مردم مواجه شده است.
این شرکا کتاب‌هایی را که حق نشر شان آزاد است در صورت به منزل درخواست دهنده می‌رسانند، بدون این که افزون بر قیمت کتاب کدام حق‌الزحمه‌ای دریافت کنند به صورت رایگان در هرجای این شهر که باشد میرسانند.
به گفته آریان در طی این مدت کوتاه آنان توانسته اند بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب‌های متفاوت را از این طریق به فروش برسانند، که خود نشان دهنده موثر واقع شدن این سیستم می‌باشد.ختم/سیدحبیب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا