سیاست

قوماندان عمومی قوای امریکا خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را بررسی می کند

 واشنگتن/رادیو لیبرتی/باختر/14 عقرب
جنرال کمپبل ، قوماندان عمومی قوای امریکا در افغانستان می گوید اوضاع این کشور را بررسی می کند که آیا می توانند طبق تصمیم اوباما رییس جمهور امریکا تمام قوای جنگی امریکا  را در ختم سال 2016 از افغانستان  خارج کنند؟
جان کمپبل ، جنرال امریکایی در صحبت تلیفونی اظهار داشت  هدف اینست که آنها بدانند ،  تاخیر در امضای موافقتنامه همکاری بین کابل و واشنگتن تا چه حد بر امنیت روزمره مردم افغانستان تاثیر گذاشته و تا چه حد  بی اعتمادی بار آورده است.
در حالی که اردوی ملی افغانستان یک تابستان پرماجرای جنگ را پشت سرگذاشته ، تلفات زیاد را متحمل شده و طالبان هم در بعضی مناطق افغانستان بیشتر رخنه کرده اند، قوماندان قوای امریکا بررسی اوضاع را در افغانستان آغاز کرده است تا ببیند که برای حضور قوای امریکا در افغانستان تا چه وقت نیاز است.
قوماندان عمومی قوای امریکا در افغانستان جنرال جان کمپبل در صحبت تلیفونی از کابل گفته است که قوای امریکا برای آنکه بتواند از امتیازات تازۀ که محمد اشرف غنی  رییس جمهور افغانستان بمیان آورده است، درست استفاده نماید شاید به حضور طولانی تری نیاز داشته باشد. به گفته جنرال امریکایی بررسی این حالت آغاز شده است.
بارک اوباما ، رییس جمهور امریکا در نظر دارد که تمام قوای امریکا در پایان سال 2016 افغانستان را ترک کنند و خروج سربازان بین المللی از افغانستان هم آغاز شده است.
جنرال کمپبل می گوید در مورد برنامه انتقال مسوولیت ها به قوای افغان کدام مشکلی ندارد و می توان این عمل را در زمان تعین شده آن انجام داد. اما به گفته او زمان گیر شدن امضای موافقتنامه امنیتی بین افغانستان و امریکا شاید بر آماده گی قوای افغان تاثیر گذاشته باشد.
"قوماندان قوای امریکا در افغانستان جنرال جان کمپبل افزود، افغانستان به دو دلیل در خطر روبرو شدن با حالات عراق قرار ندارد، یکی اینکه عراق از حضور قوای ایتلاف در این کشور استقبال نکرد و دوم حکومت عراق  تنشهای فرقه ای را دامن زد. در حالی که به گفته جنرال امریکایی رییس جمهور نو افغانستان و حکومت وحدت ملی این کشور بر عکس عراق عمل می کنند.
در رابطه با قدرت اردوی افغانستان هم جنرال امریکایی می گوید، وقتی که تمام عناصر اردوی ملی افغانستان با هماهنگی کار کنند  آنها توانایی شکست طالبان را دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا