جهان

وزرای دفاع ایران و پاکستان خواستار مبارزه مشترک با تروریزم شدند

مسکو/منابع خبری بین المللی/باختر/3جوزا
حسین دهقان، وزیر دفاع ایران در حاشیه سومین نشست بین المللی امنیت در مسکو دیروز با خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان دیدار کرد و دو طرف خواستار مبارزه مشترک با تروریزم شدند.
به گزارش آژانس باختر به نقل از منابع خبری بین المللی، بحث و تبادل نظر در خصوص موضوعات منطقه ای و بین المللی از جمله محورهای دیدار وزرای دفاع ایران و پاکستان بود.
دوطرف دراین دیدار بر ضرورت تلاش جهت ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان تاکیدکردند و خواستار مساعی جهانی برای جلوگیری از انتقال پول و سلاح به تروریستان شدند.
دهقان و آصف در این دیدار همچنین بر ضرورت تلاش مضاعف به منظور توسعه همکاری های دفاعی و مناسبات دوجانبه سیاسی تاکید کردند.
آصف تاکید کرد که ایران، پاکستان و افغانستان از رهگذر اشتراکات تاریخی و دینی و فرهنگی بسترهای خوبی برای توسعه مناسبات همه جانبه دارند.
وی اضافه کرد که ایران و پاکستان به عنوان دو کشور دوست و همسایه باید اقداماتی اتخاذ کنند که افغان ها در مسیر مبارزه با افراط گرایی موفق شوند.
وی ادامه داد که پاکستان از ثبات و امنیت در افغانستان بهره می برد، زیرا اگر کشور همسایه ما نا امن باشد ما نیز از امنیت بی بهره خواهیم بود.
سومین نشست امنیت بین المللی دیروز در مسکو آغاز به کار کرد  در این نشست دو روزه حدود سه صد نماینده رسمی نهادهای نظامی سازمان های بین المللی و نیز کارشناسان و مقامات بیش از چهل کشور جهان شرکت کرد ه اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا