سیاست

نشست مشورتی وزارت دولت در امور صلح‌ با اعضای هیئت اداری و رؤسای کمیته‌های لویه‌جرگه مشورتی صلح

کابل/ 6 سرطان/ باختر
عبدالسلام رحیمی، نماینده خاص رییس‌جمهور و وزیر دولت در امور صلح و عبدالخالق بالاکرزی، معین امور انسجام اقوام وزارت دولت در امور صلح با شماری از اعضای هیئت اداری و رؤسای کمیته‌های کاری لویه‌جرگه مشورتی صلح به منظور گرفتن نظرات و پیشنهادهای‌شان در مورد روند صلح دیدار کردند.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت دولت در امور صلح به آژانس باختر،در این نشست مشورتی، اشتراک‌کنندگان نگرانی‌ها، پرسش‌ها و پیشنهادهای‌شان در مورد روند صلح را با رهبری وزارت دولت در امور صلح شریک کردند.
اعضای حاضر با تأکید بر اهمیت نقش لویه‌جرگه مشورتی صلح و انتخابی بودن اعضای این جرگه، گفتند که آنان نمایندگان واقعی مردم از اقشار گوناگون جامعه هستند و از همین‌رو خواستار مشارکت بیشتر این ساختار در روند صلح می‌باشند. آنان همچنین از اینکه تطبیق قطعنامه ۲۳ ماده‌یی لویه‌جرگه مشورتی از سوی حکومت روی دست گرفته شده ابراز امتنان کردند.
اعضای اشتراک‌کننده در جلسه ابراز داشتند که حامی روند صلح با مالکیت مردم افغانستان می‌باشند و مشوره‌ها و نظرات خویش را با مسوولان شریک خواهند کرد. آنان همچنان خواستند که حکومت زمینه‌ساز هماهنگی بیشتر و تداوم ارتباطات شود.
وی، با ابراز امتنان از حضور اعضای هیئت اداری و رؤسای کمیته‌های کاری لویه‌جرگه مشورتی صلح در این نشست، به سؤالات و نگرانی‌های اشتراک‌کنندگان پاسخ ارائه کرد.
رحیمی با اشاره به اهمیت نقش لویه‌جرگه مشورتی صلح در پیشبرد روند صلح گفت که لویه‌جرگه مشورتی صلح وسیله ارتباط مؤثر با مردم در هر گوشه کشور است و از همین‌رو می‌تواند نظرات مردم را در روند صلح شامل کند.
رحیمی همچنین تأکید کرد که لویه‌جرگه مشورتی صلح نقطه عطف در روند صلح بود و تا پایان این روند به آن مراجعه صورت می‌گیرد. مجیب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا