امنیت

هندوستان آموزش نیروی های ویژه افغانستان را شروع کرد

دهلی جدید/دویچه وله/باختر/30قوس
مقام های نظامی هندوستان گفته اند که این کشور یک قطعه از نیروهای ویژه افغانستان را در صحراهای ایالت راجستان آموزش می دهد که نشان دهنده گسترش همکاری نظامی هند و افغانستان در آستانه خروج نیروهای بین المللی از افغانستان است.
افسران نظامی افغانستان از چند سال به این سو در کورس های آموزشی در هندوستان اشتراک کرده اند اما این نخستین بار است که از تمرین مشترک نیروهای ویژه افغانستان با کماندوهای هندی خبر داده می شود.
افغانستان قبلاً از هندوستان خواستار تجهیزات نظامی به شمول هلیکوپتر، تانک و توپخانه و همچنان شمولیت گسترده این کشور در آموزش نیروهای افغانستان شده بود.
هرچند گزارش ها حاکی است که هندوستان "فهرست خواسته های" افغانستان برای کمک نظامی را برآورده نکرده است تا باعث تحریک پاکستان نشود، اما در بخش آموزش های نظامی، هندوستان نقش بزرگتری را شروع کرده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، نظامیان هندوستان در اوایل ماه جاری میلادی آموزش حدود شصت سرباز نیروی ویژه افغانستان را در پایگاه خود در منطقه جودهپور ایالت راجستان شروع کردند.
دگروال اس. دی. گوسوامی، سخنگوی نیروهای دفاعی هندوستان گفت این آموزش ها بر انجام عملیات های ضد شورشگری و ضد تروریزم متمرکز است. تمرکز ویژه این آموزش ها بر عملیات در مناطق پرجمعیت و مناطق روستایی در شرایط واقعی است.
نیروی های ویژۀ افغانستان به کمک ایالات متحده امریکا تشکیل شده است و انتظار می رود که این نیروها بعد از خروج سربازان بین المللی تا آخر سال آینده میلادی، رهبری مبارزه با طالبان را به دست داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا