جامعه

دست فروشان شهر مزارشریف از افراد مسلح غیر مسوول شکایت دارند

مزارشریف باختر 11 اسد
شماری از دست فروشان درشهر مزارشریف از آزار واذیت افراد غیر مسوول شکایت دارند.
دست فروشان عقب مارکیت حیدر جوزجانی شهر مزارشریف ادعا دارند که افراد غوث الدین نام یک تن ازسرگروه های مسلح غیر مسوول شب هنگام کراچی های آنان را تخریب می نماید وبه شکل اجباری می خواهد غرفه های آنان را به قیمت سی الی چهل هزار افغانی خریداری نماید.
شمس الله یکی از دست فروشان این مارکیت می گوید، یکماه قبل شاروالی به ما خبرداده بود که کراچی های شما را می برداریم وبه عوض آن برایشان غرفه توزیع می نمائیم .
اما چون قیمت غرفه ها بلنداست و دکانداران توان خرید آنرا ندارند اومی گوید این سرگروپ مسلح غیر مسوول هر معامله که دارد با شاروالی  دارد وحق تخریب کراچی های افراد غریب وبیچاره را ندارد ودولت باید جلو چنین افراد زورمند را بگیرد.
عتیق الله وهاب زاده  معاون شاروالی شهر مزارشریف با رداین ادعا به آژانس باختر گفت: غوث الدین نام یک تن از قرار دادی های شاروالی است وحق تخریب خودسرانه را ندارد وتطبیق توزیع غرفه ها به دست  فروشان توسط شاروالی صورت می گیرد و قراراست به تمام دست فروشان مارکیت ها درسطح شهر مزارشریف مطابق قانون توزیع گردد.
وی افزود: برای جلوگیری  از ازدحام در داخل شهر برای  تمام دست فروشان مارکیت هاغرفه توزیع خواهد شد که کار توزیع غرفه ها به دست فروشان شصت درصد تکمیل شده وبه متباقی دست فروشان نیز توزیع می گردد.
وی اضافه کرد مسوولان شاروالی  در ولایت بلخ دریک اقدام برای  جلوگیری  از بی نظمی ها درسطح شهر در شروع سال جاری توزیع غرفه ها برای دست فروشان شهر مزارشریف روی دست گرفته است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا