سیاست

اعلامیۀ ریاست اجراییه در پیوند به شانزدهمین سالروز شهادت احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان و هفته شهید

کابل باختر 18 سنبله
فرارسیدن شانزدهمین سال‌روز شهادت احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور و سایر شهدای نام‌دار و گم‌نام افغانستان را در هفته‌ی پاس‌داری و ارج‌گذاری به مقام شهداء تسلیت و تعزیت عرض می‌نماییم.
سال‌روز شهادت احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان، و هفتۀ شهید یادآور جهاد،‌ مقاومت، ایستاده گی، فداکاری و جان‌بازی مردم با ایمان،‌ سلحشور و با غرور ما در برابر تجاوز سرخ و سیاه و دفاع، حراست و پاس‌بانی از ارزش‌های اسلامی و مادروطن است.
قهرمان ملی افغانستان با سایر شهداء و مبارزان نستوه و پرافتخار سرزمین‌ما با تحمل دشواری‌ها و مشکلات تاقت‌فرسا تا آخرین رمق حیات به دفاع از آزادی و استقلال افغانستان پرداختند و به قیمت جان خویش کشور را از سلطه‌ي اشغال‌گران و متجاوزان آزاد کردند.
شهید احمدشاه مسعود به افغانستان و منافع ملی کشور می‌اندیشید. برای قهرمان ملی کشور -چه در دورۀ جهاد و چه در دورۀ مقاومت- منافع ملی، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور مقدم‌تر از هر چیز دیگری بود. شهید احمد شاه مسعود در عمل ثابت ساخت که به اقوام برادر و برابر افغانستان، به وحدت ملی،‌ هم‌بستگی و اتحاد مردم کشور احترام و ارزش قائل است. قهرمان‌ملی کشور در عمل ثابت ساخت که در پاس‌داری از استقلال کشور تسلیم هیچ مزدور داخلی و متجاوز خارجی نمی‌شود. به همین دلیل است که نام احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان، با جهاد،‌ مقاومت، آزاده‌گی، ایثار و فداکاری گره خورده است و تا ابد چنین خواهد بود.
هفتۀ شهید و هژدهم سنبله در عین این‌که یادآور درد، رنج، مشقت و دشواری‌هایی است که مردم ما در راه پاسبانی از استقلال و آزادی کشورشان کشیده‌اند، یاد آور شهامت و استواری ملت و مردم قهرمان ما نیز می‌باشد.
جهاد و مقاومت دو دورۀ طلایی و زرین در تاریخ معاصر افغانستان اند و افتخارات و دست‌آوردهای این دو دورۀ تاریخی، متعلق به همۀ مردم افغانستان می‌باشد. در مبارزه با «قشون سرخ» و «تجاوز سیاه طالبان» مجاهدین و مقاومت‎گران از گوشه‌گوشه و وجب وجبِ خاک افغانستان، حضور و سهم فعال داشتند. ما به این مناسبت از قهرمانی‌ها و جان‌فشانی‌های آنان تجلیل و نیکوداشت به‌عمل می‌آوریم.
سوگمندانه بعد از سال‌ها مبارزه و مقاومت و جان‌فشانی و شهادت،‌ هنوزهم ریشه‌های تروریزم و دهشت‌افگنی در کشورما، منطقه و جهان نخشکیده و از ملت و مردم‌ما و از دیگر ملل و مردم جهان قربانی می‌گیرد. پیروان و نحله‌هایی دهشت‌افگنانی‌که قهرمان ملی و دیگر شخصیت‌ها و مبارزان این سرزمین را هدف قراردادند و سالیانی در این سرزمین و دیگر نقاط جهان دست به جنایت و توطئه زدند، هنوزهم با داشتن حمایت و پناه‌گاه بیرون مرزی به جنایت و قتل و فساد خویش در افغانستان ادامه می‌دهند. حکومت وحدت ملی و منسوبان قهرمان ارتش افغانستان با این دژخیمان خون‌خوار و جنایتکار در سراسر کشور مصروف نبرد‌اند و با خنثی سازی توطئه‌های آنان، ضربات کوبنده و مهلکی به پیکر دشمن وارد ساخته‌اند.
جامعه جهانی به رهبری ایالات متحده امریکا و رهبران کشورهای «برکس» در آخرین نشست خویش در چین یکباردیگر حمایت قاطعانه خویش را از افغانستان اعلان کردند و بر مبارزه مشترک با دهشت‌افگنی و گروه‌های تروریستی چون طالبان،‌ شبکه حقانی، داعش،‌ لشکر طیبه و جیش محمد تاکید نموده و از پاکستان به مثابه حامی گروه‌های تروریستی خواستند تا در محو این لانه‌ها و جرثومه‌های فساد با جامعه بین‌المللی و حکومت و مردم افغانستان همکاری نماید.
در این مرحله سرنوشت ساز مبارزه علیه دهشت افگنی، تحکیم مردم‌سالاری و تقویت نهادهای حکومتی، در عین‌ این‌که به اتحاد، وحدت،‌ همبستگی، مشارکت عادلانه سیاسی،‌ تأمین عدالت اجتماعی و تطبیق اصلاحات به اساس توافق‌نامه سیاسی تاکید می‌کنیم،‌ از ملت و مردم خویش می‌خواهیم با هشیاری و بسیج عمومی حکومت و قوای قهرمان مسلح خویش را در راه مبارزه و ریشه‌کن سازی تروریزم،‌ که یکی از اهداف کلیدی قهرمان ملی به‌شمار می‌رفت، یاری رسانند، تا زمینه صلح و ثبات و زندگی در سایه یک نظام عدل‌گستر و خادم مردم فراهم گردد.# احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا