آموزش

تالار پوهنځی شرعیات پوهنتون کابل، به نام شهید دکتورمحمدایاز نیازی مسما شد

کابل/ 28 جوزا /باختر
مراسم ختم قرآن عظیم الشان به مناسبت شهادت پوهندوی دکتورمحمد ایاز نیازی ، وفات پوهنمل عبدالجلیل یوسفی و پوهنیار عبدالبصیر فرید استادان پوهنځی شرعیات پوهنتون کابل برگزار شد.
به گزارش آژانس باختر؛ دراین مراسم بعد از ختم قران عظیم الشان، سخنرانان روی شخصیت و زندگی علمی و اجتماعی آنان صحبت کردند.
پوهنمل عبدالتواب بالاکرزی سرپرست وزارت تحصیلات عالی با اتحاف دعا به روان استادان یاد شده، استاد نیازی را از جمله استادان ممتاز و چند بعدی جامعه اکادمیک کشور عنوان کرد.
وی گفت: امروز به شمول افغانستان تمام کشور های جهان همه با یک وضعیت پر چالش روبرو هستند که بدبختانه بخش تحصیلی کشور نیز از این ناحیه صدمات جبران ناپذیر را متقبل شده و هر روز شماری از اعضای کادر علمی خویش را از دست می دهد.
وی اضافه کرد که اسادان پوهنتون ها سرمایه های معنوی این کشور هستند که قدردانی، یاد بود و ابراز تسلیت و غمشریکی در مورد آنان از جمله ارزش های دینی، ملی و انسانی است و وزارت تحصیلات عالی در پاسداری از آن خود را مکلف می داند.
سرپرست وزارت تحصیلات عالی همچنان مسما کردن تالار پوهنحی شرعیات پوهنتون کابل به نام شهید دکتور نیازی را یک اقدام نیک و به جا خواند و ازمسوولان پوهنتون کابل در این زمینه تشکر کرد .
در این مراسم پوهاند دکتور محمد عثمان بابری رییس پوهنتون کابل شهید نیازی را یک استاد مهربان، خبیر و برد بار خطاب کرد و گفت که شهادت و وفات استادان پوهنحی شرعیات پوهنتون کابل یک ضایعه بی نهایت بزرگ برای این پوهنتون است.
امین الدین مظفری معین مسلکی وزارت حج، ارشاد و اوقاف مرگ استاد نیازی را ماتم بزرگ به وزارت های تحصیلات عالی و حج، ارشاد و اوقاف عنوان کرد و جنگ با محیط معنوی و اکادمیک را دور از منطق و عقلانیت خواند.
به همین ترتیب قاضی عبدالحق عتید به نمایندگی خانواده استاد نیازی صحبت کرد و از وزارت تحصیلات عالی و پوهنتون کابل به خاطر یاد بود و نامگذاری تالار پوهنحی شرعیات پوهنتون کابل به نام مرحوم استاد ایاز نیازی، تشکرکرد.
مراسم با اتحاف دعا به روان شهدای راه حق و علم و صلح سراسری در کشور خاتمه یافت.احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا