سیاست

رئیس جمهور غنی: تعهداتی را که در کنفرانس لندن پیشکش کردیم، تعهداتی بود که با مردم افغانستان نموده بودیم

کابل باختر 16 قوس
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام دیروز پس از دیدار با چک هیگل وزیر دفاع ایالات متحده امریکا، با وی در یک کنفرانس مشترک خبری حضور یافت.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: رئیس جمهور کشور در این کنفرانس خبری، گفت که سفر وزیر دفاع امریکا به افغانستان در یک فرصتی انجام میشود که ۲۵ روز بعد، روابط افغانستان و امریکا به شکل بنیادی تغییر می کند و مسئولیت همه جانبه حفاظت مردم ما بدوش نیروهای امنیتی افغانستان خواهد بود.
رئیس جمهور غنی گفت که هر دو جانب برعلاوه موضوعات دیگر، در مورد اینکه صلح و ثبات یک نیاز مهم است، نیز صحبت کردیم. وی افزود: از یک جانب تهدیدات و از سوی دیگر فرصت ها وجود دارد و نیاز است تا به سطح منطقه ای و بین المللی با همدیگر همکاری کنیم.
رئیس جمهور کشور ضمن تشکر از قربانی ها و حمایت های نیروهای بین المللی از نیروهای امنیتی افغان، گفت که تحکیم صلح یکی از نیازمندی های بنیادی مردم افغانستان است و برای برقراری صلح در کشور باید از یک روش منسجم، همه جانبه و دقیق استفاده صورت گیرد.
رئیس جمهور غنی گفت: تعهداتی را که در کنفرانس لندن پیشکش کردیم، تعهداتی است که ما با مردم افغانستان نموده بودیم.
محمد اشرف غنی گفت که اجماع سیاسی در تمام اقشار مردم ما وجود دارد و ملت ما برای تغییر آماده است.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: نیروهای امنیتی افغان به صورت داوطلبانه به ملت خود خدمت می کنند و من از این تعهد آنان که آماده اند تا برای حفاظت کشور شان قربانی بدهند، بسیار سپاسگزار هستم.
در این کنفرانس خبری چک هیگل وزیر دفاع ایالات متحده امریکا، مشارکت و روابط کشورش را با افغانستان مهم خواند و افزود که امریکا حمایت خویش را در درازمدت از افغانستان ادامه خواهد داد. 
چک هیگل گفت که نقش محاربوی نیروهای امریکایی در افغانستان به تاریخ ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۴ میلادی به پایان میرسد و نیروهای امنیتی افغان مسئولیت کامل دفاع و امنیت افغانستان را بدوش می گیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا